Traktorer och processorer

el problem på valtra 6400

10 inlägg 8282 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

el problem på valtra 6400

tillin  
#243872 Hej skulle sätta in ny cd spelare i min traktor i dag (valtra 6400) års 02 och råkade nudda några kablar mot vandra i dag från där dom gamla kaplarna satt :oops: , råkade sätta i hop plus mot minus eller plus mot plus och instrument panelen blinkade till. Efter så märkte jag att att några lampor på instrument panel lyste när jag satt på tändningen :surp: ????? lampan för dåligt hydraloljefilter lyste svagt + att 4 hjulsdriften var på, startade traktorn efter och försökt koppla ur 4 hjulsdriften lampan slocknade ej + att lampan för hydraloljefilter lyste. Kan jag har förstört nåt i elsystem nu eller? traktorn gick att starta och jag märkte inga andra fel. :roll:



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243895 Kollat säkringarna?

Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

tillin  
#243896 har kollat lite snabbt men hittat inte nåt fel, kan det vara en säkring som har gått sönder?

   TS
Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243897 Låter lite så, funkar cd spelaren?

Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

tillin  
#243900 jo cd spelaren funkar men det jag är orolig för är att jag har haft sönder nåt i elsystemet t:ex nån givare eller nåt

   TS
Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243902 Låter osannolikt att nåt sånt skulle gå sönder för detta
Dock brukar de vara 2+ upp till radion, en för att driva de o en till minnet

Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

tillin  
#243916 jo det stämmer finns en som är konstant plus och en för tändningen och en för minus. dock så lyser ej lampan för 4 hjulsdrift nåt mera och allt funkar som det ska, men lampan för igensatt hydraloljefilter lyser fortfarande svagt när traktorn är igång eller när tändningen är påslagen??? konstigt? tror inte det gjorde det innan jag hade börjat koppla in cd.

   TS
Avatar Fallback

Re: el problem på valtra 6400

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243918 Om vi vänder på de, när byttes filtret senast?
Min tänder när oljan är kall på vintern när varvet ökar

Användarvisningsbild

Re: el problem på valtra 6400

hayabusa 08  
#244004 En tanke bara men kan det vara ett jordfel?
Ngn jordplint som har dålig kontakt..

Användarvisningsbild

Re: el problem på valtra 6400

Mannfolk  
#244007 De kan hända du inte har givare till hydraulfiltret,fukt i den ''lösa'' stöpseln som hänger bredvid kraftuttaget.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).