Traktorn i skogen

Tømmerklo til frontlesser traktor

5 inlägg 20699 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tømmerklo til frontlesser traktor

Daggi  
#242282 Heihei

Er det noen som har noen tips til en brukendes tømmerklo for å feste i frontlesser på traktor?

Jeg har kikket på Chief, igland, mathis kloa, kta, yxz etc..

Noen som er bedre en de andre eller er de ganske like?

Jeg har sett Chief tømmerkla i aksjon og der var problem med at når sjåføren skulle lesse på tømmerstrongene så lå på bakken fikk han alltid dårlig tak, litt pga av at han ikke fikk se skikkelig tømmerkla pga panseret i var i veien.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Tømmerklo til frontlesser traktor

stegmaster  
#242292 Nå skriver du ikke konkret hva du har tenkt og bruke den til.
Selv kjøpte jeg en helt lik Igland`s modell til ca 10tkr +mva for ca 5 år siden, og det er den absolut dårligste investeringen jeg har gjordt. :smile:
Funker ikke ordentlig til noen ting synes jeg.
Har prøvd og laste upp vedbordet med den, men det ble omtrent som og slippe stokken utover og av bordet som et Pinnespill.
Har man først testet en vanlig tømmerkran, så er det som å gå 30år tilbake i tiden med en grip i frontlasteren.
Mulig det kan fungere til noe jeg ikke har testet, men selv skulle jag aldrig kjøpt en slik grip igjen.
Tror også det vil slite veldig mye på clutch, laster og framvognen på traktoren om en skal kjøre mye med en slik grip.
Selv testet jeg med 2-3stk 6m furustokker, og da vinglet traktoren som en beinskjør 90 åring når jeg forsøkte og kjøre. :mrgreen:

Forresten, har du ÅLØ 3 feste på din laster, kan du få kjøpe min billig.
Er vel brukt maks 1time på 5år, og er som ny. :wink:

Fant til og med et bilde på skiten.

DSC00161.JPG

Avatar Fallback

Re: Tømmerklo til frontlesser traktor

Apple farmer  
#242301
stegmaster skrev:Selv testet jeg med 2-3stk 6m furustokker, og da vinglet traktoren som en beinskjør 90 åring når jeg forsøkte og kjøre.

Kjøp større traktor 8)
Jeg synes den fungerer ok for å flytte større stokker som skal skjæres på saga, da tar jeg bare en eller to om gangen og da går det bra, men enig i at å ta 8-10 småstokker som skal til ved fungerer dårlig, ihvertfall når du skal legge de ned igjen. Det er også et problem at du ikke ser kloa pga panseret, men til gjengjeld er kloa mye raskere å koble til/fra enn tømmerhenger og kran. Sånn sett hadde Jake-feste og krana på traktoren hele tida vært noe...

Avatar Fallback

Re: Tømmerklo til frontlesser traktor

Daggi  
#242323 Hei

Ok :)

Det jeg skal bruke den til er å kunne kjøre til side mindre mengder tømmer når jeg f.eks er ved kunde å vinsjer opp tømmer.
Og jeg har også tenkt på å bruke den på å samle kvist/greiner, vet ikke om tømmerkloa er bedre egnet til kvist, f.eks greiner etter sitkagraner, eller om de bare blir tull med det også??

Ka du skal ha for denne igland kloa da? og hvor holder du til?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tømmerklo til frontlesser traktor

stegmaster  
#242357 Har sendt deg et PM Daggi.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).