Skogsröjning

Hur mycket har ni röjt iår?

183 inlägg 113394 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

vetinte  
#212328 A
Senast redigerad av vetinte tis 04 mar 2014, 18:14, redigerad totalt 1 gång.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#212336 Har röjt mitt skrivbord i år och håller på med att röja garaget....
Men i morrn tänkte jag far till skogs och röja på hemmanet..

:D :D :D
Senast redigerad av Sweden-viking sön 27 okt 2013, 21:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

vetinte  
#212355 A
Senast redigerad av vetinte tis 04 mar 2014, 18:15, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

wrytter  
#215612 Blev nog 450ha totalt. Låtsäga 80% förröjning inför avverkning och resterande 20% ungskogsröjning. Detta på 3 man men ej full styrka Maj-Nov.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

ananders  
#242032 Hängde idag in röjsågen för säsongen. Totalt har jag röjt igenom 6ha gudrunhygge och nådde då mitt mål för året.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

plutten  
#242038 Är det nån annan än jag som tycker att man nu för tiden oberoende av vilken avverkning man planerar att göra får börja med att ta fram röjsågen?

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242055 Jag har röjt ca 17Ha hälften riktigt tät ungskog typ 20-35 årigt...plus ca 6 ha underröjning typ 80 årigt.
Har kvar ca 2-3 hektar 15-40 årig röjning innan vintern, det är min målsättning..
:D :D :D

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242091 ca 1600 ha med mina förjävligt duktiga pöjkar! av dom röjde jag väl själv ca 70 kanske......i bästa fall!! :lol: nja ok då.....50 då? :wink: stihl 490 all the way!!...några husqvarna 555 gick ju ett tag!! innan dom blev bannlysta! stihl 480 går faktiskt bäst än idag!! nån som har några till salu?

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

JensSkoog  
#242104 03.35 - När sover du Huggarn!
1600 Ha. och 50 själv är nogra golfbanor!
Min nya Stihl 490 finner jag toppers, men min 480 kommer aldri til salu! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

skogsbonne  
#242190
Huggarn skrev:ca 1600 ha med mina förjävligt duktiga pöjkar! av dom röjde jag väl själv ca 70 kanske......i bästa fall!! :lol: nja ok då.....50 då? :wink: stihl 490 all the way!!...några husqvarna 555 gick ju ett tag!! innan dom blev bannlysta! stihl 480 går faktiskt bäst än idag!! nån som har några till salu?


Hur mycket skog har inte du då?

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

röjjare  
#242233 Tippar på att jag röjt kanske 300 ha hittills i år. Mest förrensning alltså. Snart åker nog pannlampan på. #:-s

345:an ylar på bra.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242268 20 ha kanske det blev. Mest underröjning. Kör nog ett ryck till i höst om skotaren får stå still. Har en 480 med öppnad förgasare och hackad kolv. Går som ett spjut. :grin:

Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

larnil  
#243504
foton skrev:Jag röjer någon timme nästan varje dag. Förvandlar björksly till skog, det är väldigt tacksamt redan efter 1 år har dom stammarna som blev friställda satt en väldig fart. Det tråkiga är att granen kommer så snabt att du måste averka björkarna tidigare än man skulle önskat.


Ta då bort granen i stället :P

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243560
Skogsola skrev:20 ha kanske det blev. Mest underröjning. Kör nog ett ryck till i höst om skotaren får stå still. Har en 480 med öppnad förgasare och hackad kolv. Går som ett spjut. :grin:

Men vänta nu.. detta har ingen talat om förut.. hur har du gjort med kolven? jag har ju en 450 som jag skulle vilja ha lite mer krut i, kanske går att trimma den också!

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur mycket har ni röjt iår?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243565 Visst går det. Jobbet lämnade jag till en polare som är gammal enduroåkare och motortrimmare. Uppdraget var bara att öppna ljuddämparen för att reta älgjägarna lite. Men han kunde inte hålla sig utan gjorde iordning en riktig värstingmotor. :grin: Återstår att se hur länge den går. :|

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).