Clippie skrev:Ja hade det bara varit för att man fick "hungeront" så kanske man klarat av Aspen?;-)
Clippie skrev:Hej!:-)
Tack för tipset men det har jag redan prövat...Aspen 4 takt och Triboron men med samma reslutat...det är något i själv Aspen bensinen som jag inte tål? kör väldigt mycket med den nya blandningen i röjsågen och det funkar skapligt än så länge..känner av lite i luft rören men inget illa mående:-) Triboron smörjer så mycket bättre än andra oljor och har en väldigt ren förbränning och därför kan man köra på 1%.. men jag kommer även att testa med ännu mindre olja i röjsågen, någonstans mellan 0,5 och 1 % skulle jag tro blir lagom. Finns faktiskt dom som kör SAAB 2 taktare på Triboron 1% bensin i dag:-)
anersimyra skrev:Intressant läsning på ett forum om UL- flyg. Flera flygare har upplevt problem med okq8 2 T bensin. Motorerna har gått någon tank och har därefter varit omöjliga att starta. Med annat bränsle, både handelsbensin och Aspen startar dom igen. Okq8 svarar att dom är medvetna om problemet, men har ingen förklaring till problemet.
knaggen skrev:anersimyra skrev:Intressant läsning på ett forum om UL- flyg. Flera flygare har upplevt problem med okq8 2 T bensin. Motorerna har gått någon tank och har därefter varit omöjliga att starta. Med annat bränsle, både handelsbensin och Aspen startar dom igen. Okq8 svarar att dom är medvetna om problemet, men har ingen förklaring till problemet.
Allkalyt spetsad med nitrometan då brukar det bli så.
anersimyra skrev:Ok, men flygarna, "flög ospetsat"knaggen skrev:anersimyra skrev:Intressant läsning på ett forum om UL- flyg. Flera flygare har upplevt problem med okq8 2 T bensin. Motorerna har gått någon tank och har därefter varit omöjliga att starta. Med annat bränsle, både handelsbensin och Aspen startar dom igen. Okq8 svarar att dom är medvetna om problemet, men har ingen förklaring till problemet.
Allkalyt spetsad med nitrometan då brukar det bli så.
lars11 skrev:Och Stihl motomix är alkylat.