Arbetskläder för skogen

Varma, Vattentåliga Handskar?

8 inlägg 6420 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Varma, Vattentåliga Handskar?

peo528  
#241417 Nu börjar den blöta äckliga årstiden komma här i Småland o sen är det dags för lite kallare tid o lite vinter. Nu skulle jag gärna vilja veta vad ni använder för handskar? Vattentåliga o gärna varma o smidiga. Vad har ni för förslag?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Handskar

JensSkoog  
#241420 Skulle jag gärna ha svar på också! Själv använder jag Stihls handskar, och har tre, fyra par med, så jag kann byta när det blir tråkigt. Har provat många, men dom som holler fukten ute, blir för klumpiga för mig.

Användarvisningsbild

Re: Handskar

svampbob  
#241421 Jag har faktiskt hittat ett par som är smidigt och håller fukten ute hela dagen trots regn. Dom kostar iofs 300 kr paret. Ska kolla på fakturan vad dom hette.

Avatar Fallback

Re: Handskar

peo528  
#241422
svampbob skrev:Jag har faktiskt hittat ett par som är smidigt och håller fukten ute hela dagen trots regn. Dom kostar iofs 300 kr paret. Ska kolla på fakturan vad dom hette.

Håller dom bara vätan ute så är det värt 300.

   TS
Avatar Fallback

Re: Handskar

Homo abies  
#241438 Detta är nog inget för dig men iaf: jag har svårt för handskar men använder oftast Blåkläders MUNIN en syntethandske med kort tumme, pek o långfinger. Dessutom har den neoprenemudd med kardborre vid handleden. :geek: 8)

Avatar Fallback

Re: Handskar

Husqy346  
#241439 Jag hade ett par Tegera blåa med snöflinga på när jag högg med Motorsågen en vinter de kostade 200 :- per par hos Husqvarna åf . De kunde man ha nästan en heldag utan att bli blöt om händerna .
Dock vet jag inte modellbeteckningen på dem .

Användarvisningsbild

Re: Handskar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241441 De bästa är Graninges oranga. Precis köpt 10 par så har jag att både slita, glömma och byta med.

http://www.nimaab.se/se/art/graninge-al ... g-6035.php

Användarvisningsbild

Re: Handskar

svampbob  
#241448
peo528 skrev:
svampbob skrev:Jag har faktiskt hittat ett par som är smidigt och håller fukten ute hela dagen trots regn. Dom kostar iofs 300 kr paret. Ska kolla på fakturan vad dom hette.

Håller dom bara vätan ute så är det värt 300.


Jag tror det är dessa
http://www.ejendals.se/1205.php?1382531 ... gingpage=1

Det är min son som använder dom och han är väldigt nöjd. Vet att han var ute en hel dag i regnet och la btgplattor utan att vätan gick igenom handskarna.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).