Motorsåg och handhållet

Batteridriven borrskruvdragare

87 inlägg 37773 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Batteridriven borrskruvdragare

haggloader  
#241274 Jag tänker mig att det är lättare med slag att lossa på 20 år gammal träskruv som är inoljad flera gånger.

Vilka lämpliga batteridrivna borrskruvdragare med slag finns det?
Var hittar man ett bra pris?


Senast redigerad av haggloader ons 06 nov 2013, 23:21, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

mannen  
#241278 Det finns i princip oändligt med grejor så för minska ned utbudet lite grann vore det intressant att få veta vilken budget du har. Sedan så antar jag att det är bitsfäste som gäller eftersom du ska släppa på vanlig skruv?

Jag har inte så stor erfarenhet av just slagskruvdragare men rent allmänt tycker jag att Makita gör bra grejor. Deras produkter har hållit bra för mig och jag gillar ergonomin. Annars finns förstås Hilti som håller hög kvalitet men då sticker prislappen upp ännu ett snäpp.

Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

superdave  
#241281 makita är prisvärda, mina har jag haft i tre år och dom går i princip dagligen och baterierna är fortfarande bra. Hitachi ska vara starkare har jag hört av några som skruvade träullit. toolab.se har bra priser på det mesta

Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

superdave  
Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

lars11  
#241294 Denna här från danmark. har en lxt18 fast inte quadro och den får jobba, småskruv, trall, fastrostade skruvar i bilen mm. Dessutom kort i huset så man kommer åt nästan överallt!! Grymt bra!

http://www.prishammeren.dk/shop/makita- ... 1638p.html

Har du grov bult typ däcksmuttrar på traktorn så måste du ju skaffa en 1/2" eller större, men rätt svåra skruv så är detta rätt.

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

JensSkoog  
#241296 Ska du jobba mycket med den så borde du köpa kvalität. Har en Milwauki 18volt med slag, och den är toppers, men dyr. Men oerhörd stark och jag kann skruva och skruva innan batteriet tar slut. Använder den oxå till deckskift, even om den inte är mutterdragare. Ska du inte använda den så mycket, så finns billigare prylar, men jag skulle nog köpa Makita eller liknande, och inte handla hem billigare saker. Billigt tar kvällen rent för snabbt.

Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

valmet 500  
#241324 jag kan varmt rekomendera panasonic 18v hade makita 18v tidigare men dom är inte lika bra men panasonicen är nästan dubbelt dyrare

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

JensSkoog  
#241326 Samstämmer med valmet 500. Panasonic är jättebra, men den kostar. Slet ut en för jag köpte milwauki.

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

machonisti  
#241342
superdave skrev:makita är prisvärda, mina har jag haft i tre år och dom går i princip dagligen och baterierna är fortfarande bra. Hitachi ska vara starkare har jag hört av några som skruvade träullit. toolab.se har bra priser på det mesta

Mina makitabatterier är 6 år gamla. De tål hur mycket laddning som helst och direkt de skall dra lite tyngre skall de laddas igen.

Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

dwurg  
#241352 Köp bara inte hilti, dom är skit i förhållande till vad dom kostar. Sten, stål och betong är hilti bra till men inte trä. Vanlig skruv i trä kan jag aldrig tänka mej att du behöver nå värstinggrejer för att få ur. Är dom 20 år så är det väl nå gamla stjärnskruvar av nåt slag och det brukar vara just det som är problemet, att inte dra dom rund.

Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

Fredrik N  
#241367 Köp en Hilti. jag använder det dagligen. Tål hur mycket stryk som helst.

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

T Landström  
#241368 Makita eller Hitachi...
Har använt Makita i 20 år...

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

JensSkoog  
#241369 Hilti är Mercedes i familjen borrskruvdragare. Tunge, solida och starka, men jättehögt prisat. Om man ska ha nogot som inte ska används i tungt jobb, så finns det många alternativer, mycket billigare.
Låner en Hilti av min kompis om jag ska borra större hol i berg, 20 - 40 mm, annars klarar billigare prylar det mesta.
Makita och Hitachi har jättebra maschiner.

Avatar Fallback

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

haggloader  
#241372 Min budget är runt 2000 kronor. Jag tänkte mig vanligt chuckfäste.

Just nu har jag en meek från jula för 600 kronor och den klarar bara 8 stycken 5 tums skruvar i 5 tums sparr, som är över 100 år. Det är inget fel på kraften för den lyckas dra av 6 mm 5 tums skruv.

Vad tror ni om den här från biltema?
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverk ... 18P-17708/

Kan det vara en gammal hilti?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Batteridriven borrskruvdragare med slag

JensSkoog  
#241373 Ser ut til å vara hårdplast, och det är inte nogot pluss. Annars är ju den stora skilnaden batteri. Li ion är mycket bättre enn eldre typer batteri, och det har den, samt många andra goda specificationer. Men med 2000 ville jag nog tittat efter nogot mer velprovat och känt!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).