Före och efter jobbet

Jula.

34 inlägg 27350 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jula.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#240953 Jag har Julas spärringnycklar av en fin sort och är helnöjd

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Jula.

anersimyra  
#240961
Vedproducent skrev:Inget onormalt längre. Är man inte själv företagare så är det "nästan vad man väntar sig"
Tankar normalt bensin för 30000 i månaden på bilen. När jag ändå står vid samma pump varje gång och tittar kassörskorna i ögonen flera minuter utan att dom slår på pumpen slår jag igen tanklocket och åker vidare till en kortstation ett par mil därifrån.

Dom lär sig aldrig när det inte är deras pengar tror jag.
TRETTIO TUSEN !!! Det blir väl ett par tusen mil i månaden !!!!?? :surp: :surp: Angående glosögd personal på mackar, jag hade samma problem på en mack som du beskriver, minst 8 ggr av 10 var det bara att hänga upp munstycket, hälsa adjö till den fångloende personalen och fara två mil till nästa mack.. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Jula.

Kse  
#240969
halvproffs skrev:Men vänta nu Kse. Kvitto hade jag men i bokföringen någonstans. Förvånad blev jag ju inte för jag skrev ju att jag visste vad det skulle bli. Det var ju ingen finnig tonåring utan en man på 35+.

Julakortet skaffades lite senare. Hade ju inga förväntningar heller utan det var mer en test av Jula.

Kan ju även vara bra information till er att nycklarna är fullständigt kassa eller? trots Julas kvalitetskontroller.


Ja men stå på dig då om du tycker att du har rätt, även om dom inte skiter i det fullständigt så kommer dom ju inte springandes efter dig och ber dig komma tillbaka. Ang. kvaliten på satsen du beskriver vet jag ingenting om men tycker att Jula i regel jag bra kvalitet för att vara hobbyverktyg.
Jättebra att du tar upp en sån sak så att inte andra går på samma nit, men om det nu är några år sedan så borde väl satsen vara utbytt eller iaf omgjord om kvalitén är så pass undermålig. Jula är ju trots allt ett lågprisvaruhus och även om grejerna så klar ska hålla så kommer det nog in några bottenapp i sortimentet ibland.
Självklart ska Jula vara intresserad av att titta närmare på ett sånt fall, om inte annat för att man själv vill förbättra sig och få bort artiklar med dålig kvalitet.
En nöjd kund berättar åt en person, en missnöjd kund berättar åt tio. Du hade ju tex. inte gjort den här tråden om satsen fungerar klanderfritt.

Men jag anser nog att killen som nekade sig ersättning inte gjorde nått fel, utan kvitto med sig och med en några år gammal produkt i handen hade nog jag gjort samma bedömning.
Däremot hade han ju kunnat hänvisa dig till högre instans.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

totte  
#240991 Problemet med varuhus av Jula-typ är att det är väldigt ojämn kvalitet på rätt mycket, inklusive personalen. Har stött på såna som är mycket kunniga och hjälpsamma, men också den sorten som tittar på en som man var oförskämd som vågar störa dom med frågor.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241000 Det känns som att Jula också chanserat ungefär som Clas i Sjön, som nu nästan bara har Cotech-, Cocraft- och Coline-prylar. Numera verkar det som att Jula satsar på konsumentmarknaden och de flesta produkter heter Meec eller Hardhead och är Kina-tillverkat skräp. För några år sedan kunde man köpa t.ex. dragöglor och diverse annat användbart på Jula, men det går inte längre. Jag handlar nu mest på Swedol och Verktygsboden, som fortfarande har bra grejor.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

JensSkoog  
#241044 Har fått Jula här i staden ochså nu, och inte bara Biltema. Har varit lite positivt överraskat på Jula - verkar som dom kör tre olika kvaliteslinier där du finner skitsaker, sådär sakor och kände märken som Bosch sina hobbysakor. Bättre enn Biltema på service, men Biltema har skärpat sig sista tiden.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241146 En del Cotech-grejor har ju nu mera 10 års garanti. Någon som testat dessa?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Jula.

Jocke91  
#241175 Jag har två hyllor från jula. Så mycket frustration som dessa bringade vid montering har avskräckt mig från jula i den utsträckning att om det är möjligt så undviker jag deras produkter. Helst vill jag inte ens se dessa på vykort..

Användarvisningsbild

Re: Jula.

JörgenO  
#241210 Jag hoppar tillbaka till ursprungsfrågeställningen.

Jag har subjektivt full förståelse för besvikelsen då grejerna man köper inte håller, jag hade blivit lika ledsen själv.

...Men ur Julas perspektiv är det ju ändå logiskt att inte gottgöra kunden. Tre år gammalt köp, inget kvitto, kunden okänd (vilket de flesta är på Jula)... jag skulle inte betalt ut ett öre, om man gör detta till policy skulle det bli ohållbart för Jula, eller andra stormarknader.

Eller???

Avatar Fallback

Re: Jula.

Husqy346  
#241216 Tyvär så kan man inte förvänta sig att en verktygssats som det står Meec eller headhard är något att använda och tro att det håller .
Jag köper endast verktyg som är Bacho eller från Kamaza om det ska vara från Jula! annars blir det Biltemas Supertool med tio års garanti.
Att varuhuspersonal inte gör byten längre utan kvitto har jag full förståelse för då man aldrig kan veta var man har fått tag i grejorna de kan lika gärna vara stulna.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241287 Jula säljer väl inte längre Kamasa? De är nog för bra och för dyra för Julas tilltänkta kundkrets. Tur att man köpte på sig lite Kamasa-set för ett antal år sedan. Kollar man på kartan är det glest. Det finns t.ex. ingen Kamasa-återförsäljare mellan Göteborg och Halmstad

Användarvisningsbild

Re: Jula.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241288 Nå, men det finns väl en del fackhandlare mellan Göteborg och Halmstad, som har grejor av likvärdig eller bättre kvalitet än Kamasa?

Det är sällan som Jula är billigare än fackhandeln när det gäller just kvalitetsprylar. Dessutom brukar fackhandels personal vara betydligt mycket kunnigare på sitt sortiment än fjunig Jula-personal?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Jula.

Vedproducent  
#241380
anersimyra skrev:
Vedproducent skrev:Inget onormalt längre. Är man inte själv företagare så är det "nästan vad man väntar sig"
Tankar normalt bensin för 30000 i månaden på bilen. När jag ändå står vid samma pump varje gång och tittar kassörskorna i ögonen flera minuter utan att dom slår på pumpen slår jag igen tanklocket och åker vidare till en kortstation ett par mil därifrån.

Dom lär sig aldrig när det inte är deras pengar tror jag.
TRETTIO TUSEN !!! Det blir väl ett par tusen mil i månaden !!!!?? :surp: :surp: Angående glosögd personal på mackar, jag hade samma problem på en mack som du beskriver, minst 8 ggr av 10 var det bara att hänga upp munstycket, hälsa adjö till den fångloende personalen och fara två mil till nästa mack.. :oops:

Det är cirka 1000 mil/månad och med fullt vedlass bak V:8an så är det drygt 2 liter milen. Men nu har det varit ett par extrema månader betydligt mycket mer.

Användarvisningsbild

Re: Jula.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241388
Niking skrev:Nå, men det finns väl en del fackhandlare mellan Göteborg och Halmstad, som har grejor av likvärdig eller bättre kvalitet än Kamasa?

Jo, det finns ju Verktygsboden i Veddige :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Jula.

Husqy346  
#241428 Jo jag köper rätt mycket grejor från verktygsboden . Bla har jag deras så kallade racing meckskåp/verktygsvagn dock va en del mejslar mm värsta smäcket nycklarna duger . Sedan har jag en köpt industridammsugare , sandbläster, Jonsered såg därifrån.
Ang jula igen då det är tom så att de kan va dyrare på vissa märkes grejor än vad andra tar så är man prismedveten så får man kolla runt innan inköp sker .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).