Före och efter jobbet

Äntligen (jag blir skogsmaskinförare)

35 inlägg 28154 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Äntligen (jag blir skogsmaskinförare)

Skogsfrost  
#217072 Jag är också vän av den filosofin. Tycker att det är viktigare att göra ett snyggt och bra jobb än att bara vräka fram kubik. Minimera körskador och fixa till basvägen är också saker jag gillar. Hoppas man har samma tur och hamnar hos likasinnade!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Äntligen (jag blir skogsmaskinförare)

Mickev  
#218055 Jomen precis. Känns som lite roligare att lämna ett jobb efter sig där markägaren och timmerbilsföraren kan känna sig nöjd. Denhär veckan har ja nog bara kört nå 100 kubik... vi har haft lite strul på skördaren och även skotaren och då vi är ikapp skördaren nu så blir vi stående om den står. Dock lämplig tid att få serva maskinen iaf.

   TS
Avatar Fallback
Mickev  
#241014 Kanske är dags att göra en liten uppdatering här nu då det gått drygt 7mån sedan jag klev in i skogsmaskinen. Är kvar på hos samma företag och har fått fast anställning och kör på. I somras gick han jag delade maskinen med i pension och en från grannbyn började då han gick ut skolan och helt plötsligt så var det jag som skulle vara den erfarna. Men de har ju gått bra också å ja tror ja börjar få fason på han :wink: Har fått han att sparka av skorna i hytten så numer har man äntligen fått de man drömt om i 9år... heltäckningsmatta i hytten :-bd
Bild


Under denhär tiden har man fått prova på lite olika terränger kan man säga... allt från blötmark till stenröse och branta långa backar... men de har ju gått bra och ingen fastkörning, fick förvisso lasta av en gång då jag skulle prova ut en kortare basväg men de gick bra att ta sig upp ur leran sen.

Tro om jag inte kan hitta en till bild på maskinen... från i våras då man fick köra på finmark
Bild


Under denhär tiden har jag faktiskt bara fått köra våran andra skotare en enda dag och de va ju lite ovant men efter ett tag lärde man sig den maskinen också
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Äntligen (jag blir skogsmaskinförare)

totte  
#241104 Jamen trevligt att höra av dig och grattis till fast jobb! Visst är det trevligt med en ren och fin hytt, där tillbringar man ju hela arbetstiden så det skall vara hemtrevligt och fint. Bra att du lär ungdomen att veta hut. :lol:

Avatar Fallback

Re: Äntligen (jag blir skogsmaskinförare)

Mickev  
#241116 Tackar. Ja jag tycker de ä trevligt att sitta i en hytt där man faktiskt kan ta på alla grejer utan att bli svart... har förvisso inte fått han att börja städa än så de får man göra själv men att sparka av skorna ä en bra början :-P

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).