Motorsåg och handhållet

stihl 260 ständiga problem

10 inlägg 10592 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

stihl 260 ständiga problem

Sture Andersson  
#239820 Köpte för 3 år sen en ny stihl 260 . Eftersom jag köpt en stihl 200 som jag är väldigt nöjd med
och har en Husqvarna 346 av äldre model som var väldigt svårstartad.Tänkte jag att en 260 som ska vara en bra såg blir nog bra.Men så blev det inte ,sågen har aldrig gott ricktigt har varit svårstartad,och gått orent stannat ,ändrat tomgång från hög till låg,har varit inne flera gånger med den utan att det blivit bätre.Nån som har nån lösning, nått generlalfel.Känner att det måste vara nott lurt med sågen, det ska ju vara en bra såg?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl 260 ständiga problem

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#239824 Har också en Stihl fs260 som jag köpte för fyra år sedan, den går bra och har aldrig varit något fel på, har inte ens behövt röra tomgångsskruven. Körde några tankar idag, då man har en ny kedja på är den ju fantastiskt rolig att köra, enda problemet är att man inte vill gå hem.

Tycker dina problem låter konstigt, försök ställa tillbaka alla inställningar till fabrikens originalläge och sedan kolla att du har rätt luftfilter. Till min följde det med två luftfilter, ett för sommar och ett för vinter. Jag kör alltid på det som är för sommar, funkar ner till minus 5 grader.

Användarvisningsbild

Re: stihl 260 ständiga problem

totte  
#239841 Troligtvis ett måndagsexemplar av förgasare, borde ha bytts på garanti, men det är ju försent nu.

Användarvisningsbild

Re: stihl 260 ständiga problem

anersimyra  
#239851
totte skrev:Troligtvis ett måndagsexemplar av förgasare, borde ha bytts på garanti, men det är ju försent nu.

Kan man bara bevisa att felet är ursprungligt kan man i extremfall få rättelse ända upp till FEM år !!!!! Om detta gäller på motorsågar vet jag dock inte.. :wink:
Men finns dokumentation på att sågen försökts åtgärdas vid upprepade tillfällen ska ju åf göra återköp.

Avatar Fallback

Re: stihl 260 ständiga problem

Sture Andersson  
#239888 Den kommer nog inte igång mer var och köpte en Husqvarna 550 i dag tyckte jag fick ett bra pris 7700 inkl,moms .Hoppas detta blir bätre.

   TS
Användarvisningsbild

Re: stihl 260 ständiga problem

anersimyra  
#239902
Sture Andersson skrev:Den kommer nog inte igång mer var och köpte en Husqvarna 550 i dag tyckte jag fick ett bra pris 7700 inkl,moms .Hoppas detta blir bätre.
Det var ett bra pris på en mycket bra såg. :smile:

Avatar Fallback

Re: stihl 260 ständiga problem

husqvarna_med_sthil  
#239906
OAS-forests skrev:Har också en Stihl fs260 som jag köpte för fyra år sedan, den går bra och har aldrig varit något fel på, har inte ens behövt röra tomgångsskruven. Körde några tankar idag, då man har en ny kedja på är den ju fantastiskt rolig att köra, enda problemet är att man inte vill gå hem.

Tycker dina problem låter konstigt, försök ställa tillbaka alla inställningar till fabrikens originalläge och sedan kolla att du har rätt luftfilter. Till min följde det med två luftfilter, ett för sommar och ett för vinter. Jag kör alltid på det som är för sommar, funkar ner till minus 5 grader.


Jag har en också och kan instämma med ovanstående. Det var min far som köpte den för några år sedan och den har gått till vedhuggning och gallring samt ca 2 v jobb i år hittills utan några som helst problem. Vilket fall tråkigt att höra att du har dessa problem och det är säkert som totte säger.

Avatar Fallback

Re: stihl 260 ständiga problem

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#239927 Vi har 2 st 260 sedan 4-5 år de de fungerar fantastiskt bra, så även våra 361 och 200:a.

Du måste fått ett måndagsexemplar... Dåligt av ÅF att inte fixa en ersättare till dig.

Avatar Fallback

Re: stihl 260 ständiga problem

Sture Andersson  
#240705 Jädrans va bra 550 går .Lite ovant i börgan att den inte går ricktigt rent första halvminuten innan den stält in sig med sen går den desto bätre .Startar på andra draget ,helt suveränt.

   TS
Avatar Fallback

Re: stihl 260 ständiga problem

nexon  
#241481 Har du stihl sågen kvar. Jag kan adoptera den om den ändå bara skall bli liggandes:-)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).