Gallring

Tomtröjning

8 inlägg 6609 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tomtröjning

Anna1984  
#239604 Jag har precis köpt en tomt på Ekerö. Tomten är helt igenväxt med sly och buskar(förutom några stora tallar).

För att kunna få en nybyggnadskarta så måste jag röja tomten. Jag har köpt en röjsåg och har testat att röja lite asjälv. Dock tar det här väldigt lång tid att göra själv, och speciellt för mig som inte har någon erfarenhet.

Hur mycket tror ni det skulle kosta att leja in någon som röjde upp på tomten? Tomten är 2500 kvm.

Om jag skulle göra allt själv, hur mycket skulle det kosta på ett ungefär att hyra någon som körde bort allt trädgårdavfall?

Jag har nämligen ingen brunn ännu så jag kan inte elda upp det då jag inte har släckningsmöjligheter.



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Tomtröjning

Bergsmannen  
#239607 Skaffa ett gammalt bildäck. Placera det på en lämplig plats på tomten. Röj så mycket du orkar och placera allt skräp ovanpå bildäcket. Häll sedan på diesel och en liten gnutta bensin. Avlägsna dig snabbt efter antändning. Undvik att stå i vindriktningen för det är ohälsosamt. 😈

Avatar Fallback

Re: Tomtröjning

Anna1984  
#239608 Bildäck? Jag vet inte om du var ironisk, men jag har som sagt inte tillgång till vatten, så elda går nog tyvärr inte.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tomtröjning

Bergsmannen  
#239609
Anna1984 skrev:Bildäck? Jag vet inte om du var ironisk, men jag har som sagt inte tillgång till vatten, så elda går nog tyvärr inte.


Bara att invänta regnet. Någon gång ska det väll komma.

Användarvisningsbild

Re: Tomtröjning

herjman  
#239611 Elda när snön kommer.
Börja med en rejäl brasa med tex rivningsvirke och släng sedan på riset succesivt

Användarvisningsbild

Re: Tomtröjning

JensSkoog  
#239639 Tomt-röjning! Skulle inte det va å røja bort tomten!
Hälsing Jultomten!

Avatar Fallback

Re: Tomtröjning

strombom2  
#239643 som sagt var elda efter en liten regnskur så låter du det brinna tills det slocknar det är vad vi gör iaf och de har inte gått galet.

Användarvisningsbild

Re: Tomtröjning

anersimyra  
#239651 Fast på Ekerö kan det vara sluteldat för säsongen. En vecka på vår höst brukar vara tillåtet. Att ge ett pris utan att ha sett objektet är näst intill omöjligt.
Mvh Anders.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).