Traktorn i skogen

Frakta 8 tons grävare.

38 inlägg 42942 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Frakta 8 tons grävare.

totte  
#239616 Det är väl inte upp som är det stora problemet om man inte har brått. Och hästkrafterna är inte heller problemet, återigen om man inte har brått. Problemet sitter väl i traktorns vikt och det är nedför som en för lätt traktor blir riktigt farlig med för tungt lass

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Frakta 8 tons grävare.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#239618 Exactamundo, därför ska man ha broms på trailern så inte traktorns egna små bromsar
behöver ta hela vikten, för det klarar de inte.

Avatar Fallback

Re: Frakta 8 tons grävare.

JD 2006  
#239679 Ja precis det är väl så min uppfattning är också. Självklart måste man ha en bromsad vagn när det blir vikter upp mot tio ton, med en "vanlig" jordbrukare som dragare.

Men jag tycker det är en djungel av olika tillverkare av olika trailers och växlarvagnar...fler tips på bra och helst inte svindyra vore ju roligt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Frakta 8 tons grävare.

vedförsäljan  
#240263 Pronar lastväxlare finns ju hos Rosenqvist maskin

Avatar Fallback

Re: Frakta 8 tons grävare.

JD 2006  
#240271 Varför ska det vara så svårt att ange priser på produkter på olika hemsidor?

Visst om man är tvungen att ringa så kan man ju bli ännu mer sugen att handla när dom får prata för produkten men ändå så har det varit roligt att slippa ringa överallt.

vedförsäljan: Bra tips, Pronar ser ju inte så tokig ut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Frakta 8 tons grävare.

jmatsson  
#240273 Beg pronar lastväxlare kostar runt 130 000 sek + moms.
Mac maskintrailer är ju fina, tror att dom inte är så dyra.
Här en fin en.

http://www.blocket.se/alvsborg/Extrautrustad_maskintrailer_till_bra_priser_32010573.htm?ca=2&w=3

Avatar Fallback

Re: Frakta 8 tons grävare.

JD 2006  
#240299 Helt klart så verkar Mac trailern ganska oslagbar när det gäller priset men då kan man ju förståss inte köra grus med den istället. För och nackdelar med allt som vanligt :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Frakta 8 tons grävare.

jmatsson  
#240382 En vanlig dumpervagn funkar det med, lasta med ramper eller utan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).