Motorsåg och handhållet

Var köpa huggarbälte?

21 inlägg 14364 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Var köpa huggarbälte?

T Landström  
#239346 Tyckte oxå det va konstigt...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Var köpa huggarbälte?

herjman  
#239493
T Landström skrev:Har använt snikki på jobbet i 20 år...så tankarna har gått åt det hållet...väntar bara på att dom ska uppgradera ergo-bältet så det blir en läderrem istället för den dom använder idag...
Har faktiskt bytt ut till läderrem på de 2 bälten jag haft...

...


Gillar bältet som det är med snabbspännet, tycker läderbälten är kass. Mitt Snikki Ergo har bara läder innerst bak på ryggen.

Användarvisningsbild

Re: Var köpa huggarbälte?

T Landström  
#239506
herjman skrev:
T Landström skrev:Har använt snikki på jobbet i 20 år...så tankarna har gått åt det hållet...väntar bara på att dom ska uppgradera ergo-bältet så det blir en läderrem istället för den dom använder idag...
Har faktiskt bytt ut till läderrem på de 2 bälten jag haft...

...


Gillar bältet som det är med snabbspännet, tycker läderbälten är kass. Mitt Snikki Ergo har bara läder innerst bak på ryggen.


Efter ett par år börjar det glida och så ska man gå och justera remmen hela tiden...sedan så viker sig nylonremmen när man lastar på mycket i spikfickorna...
Men smaken är delad... ;)

Användarvisningsbild

Re: Var köpa huggarbälte?

johan eriksson  
#239580 Har provat Nimas krokfickor i läder, hopplöst sladdriga tyckte jag. Köpte vanliga styva omgående istället.

Användarvisningsbild

Re: Var köpa huggarbälte?

T Landström  
#239582 Okey... På vilket sätt är dom sladdriga?
Att dom inte kan göra bälten som förr...

Användarvisningsbild

Re: Var köpa huggarbälte?

johan eriksson  
#239632 Hängde och dinglade på ett störande vis, krokarna ramlar ur väldigt lätt då det inte är något som håller i dom.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).