sön 29 sep 2013, 18:01#238544
Mange skrev:Det låter som det kunde vara vevaxeltätnings byte på gång. Finns mer som ska stämma än tätt vevhus och hel slang för att det ska gå riktigt.
Gjordes det rätt när det byttes packningar så nålens täthet och läge kontrollerades?
Vilket läge står nålarna i nu L+H?
Är spjällagelns klack rätt mot stoppspjällskruv?
Nålens täthet och läge? Är det nålen som styr bränslet du menar?
Om jag gjorde rätt när jag bytte packningar tja hoppas det.
Läge på nålarna , grund inställning 1.5 varv, går att skruva ner tomgången med hjälp av L skruven men då fungerar knapp sågen.
Spjäll klacken har jag försökt att få att ligga mot skruven.
De sitter en vit plast vinkel under chokfjädern, vilken ena vinkeln sitter in mot spjäll axeln, vad är det till för?