Trädfällning (arborist)

Sågskydd vid klättring

55 inlägg 37253 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sågskydd vid klättring

Järv  
#231434 Observera temat!
En sågskador på marknivå är dåligt, det samma skada i trädtoppen är snabbt dödlig. Vill du spara på byxorna, så du behöver inte heller ett rep

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Homo abies  
#238037 Stihls svarta stretchbyxa funkar rätt bra eller pfanners dom har ju flera modeller varav en med sågskydd upp till bröstkorgen riktigt skön när det börjar bli kyligt och vid sektionsfällning mitt i sommarn drar dom fett med dricka ;(

Användarvisningsbild

Re: Sågskydd vid klättring

Huskyman  
#238149 Jag fösöker undvika att klättra med fullt sågskydd på sommaren. Det är ju olidligt varmt! Skönt att det börjar bli kallt ute! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Homo abies  
#238201 Ja ALLA arbetsmiljörisker bör ju vägas in, överhettning kan vara en...

Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Westra Aros  
#518127 Hur gör man nu när det är 30+ ? Det känns orimligt att ha sågskydd på benen när det är armarna och händerna som är i farozonen, och att ha ett par tunnare byxor kanske bidrar till tankeverksamheten så man inte gör det misstaget.

Användarvisningsbild

Re: Sågskydd vid klättring

Huskyman  
#518152 Ja, det är ett dilemma. Värmeslag eller sågskador......
Jag sågar dock aldrig utan huggarbraller.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Hema  
#518213 Kanske läge för Chaps, borde väl inte bli lika varmt?

Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Ferguson system  
#518238 Chaps er håpløst å klatre i. Man får tåle å bli svett når man bruker sagbukser og heller ta flere pauser, og drikke mer. Det er bedre det enn å risikere å skade seg.

Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Hema  
#518255 Ok

Avatar Fallback

Re: Sågskydd vid klättring

Westra Aros  
#518304 Pest eller kolera, tar man rast i trädet domnar benen tar man rast på marken måste man klättra upp igen, har man sågskydd blir man svettig har man inte sågskydd sågar man av benen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).