Motorsåg och handhållet

Bränsleläckage röjsåg

5 inlägg 3837 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bränsleläckage röjsåg

PTLF  
#238034 Jag har en gammal Husqvarna 244 RX röjsåg som börjat läka bensin, jag tog sönder den lite och det verkar vara där bensinslangen går in i tanken som det läcker. Slangen glappar ju i hålet in till tanken så jag undrar om det ska vara nån sorts tätning där eller hur har det varit tätt tidigare?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bränsleläckage röjsåg

tallen100  
#238038 Tätning sitter på slangen...

Avatar Fallback

Re: Bränsleläckage röjsåg

Brumsten  
#238041 Hej. Orginalslangen har en mässingshylsa inpressad i slangen som ska täta vid genomföringshålet i tanken.
Den slangen är numera utgången som reservdel.
Jag brukar borra upp hålet och sätta in en tätningshylsa från Stihl BR 400 och montera ny slang.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Bränsleläckage röjsåg

PTLF  
#238043
Brumsten skrev:Hej. Orginalslangen har en mässingshylsa inpressad i slangen som ska täta vid genomföringshålet i tanken.
Den slangen är numera utgången som reservdel.
Jag brukar borra upp hålet och sätta in en tätningshylsa från Stihl BR 400 och montera ny slang.
Ha de.

Tack för svar, är det en lös hylsa som man sätter dit så man kan ta vilken slang som helst sen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bränsleläckage röjsåg

totte  
#238053 Går annars bra med en liten bit gummibränsleslang som man dra utanpå den ordinarie slangen. Bör sen kollas i en provbit hur stort hål man behöver, skall gå rejält trögt att skjuta i.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).