Motorsåg och handhållet

byte bränsleslang jonsered FC 2145

15 inlägg 10056 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

byte bränsleslang jonsered FC 2145

sredna99  
#237442 Hejsan
Har problem med min 2145, går fint på tomgång men så fort jag gasar dör den, är inte knappt två år och mycket sparsamt använd. Jag misstänker att det är nån bränsleslang som läcker och ska byta allihopa tänkte jag. Problemet är hur f-n man byter slangen som går till lodet i tanken. Verkar som om man är tvungen att dra fram tanken för att komma åt. Jag har lossat på skruvarna under handtaget och försökt dra fram tanken men den rör sig inte.
Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig med detta?

Hälsningar
Anders



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

tallen100  
#237443 Du fiskar fram lod å slang i tankhålet å lirkar ut slangen, sen kan man ta en tunn metalltråd å sticker ner den från övre öppningen å fiskar fram den vid tankhålet sen binder du slangen med lodet å drar upp till förgasaren. Kan va lite trixit men ta det lungt å fint så löser det sej.

Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

sredna99  
#237445 Har försökt detta men hade kanske för grov tråd, ska pröva med en tunnare tråd, konstigt att de inte kan sätta hålet bättre tillgängligt.
Mången tack så länge.

   TS
Användarvisningsbild

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

machonisti  
#237506
tallen100 skrev:Du fiskar fram lod å slang i tankhålet å lirkar ut slangen, sen kan man ta en tunn metalltråd å sticker ner den från övre öppningen å fiskar fram den vid tankhålet sen binder du slangen med lodet å drar upp till förgasaren. Kan va lite trixit men ta det lungt å fint så löser det sej.

Gud rår men tallar står!

Användarvisningsbild

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#237576 Sätter du rak vanlig slang istället för den långa hop krullade upplever jag att de lättare får upp bränsle.

Knipsa halva slangen ett par cm ner så blir det mindre o dra upp.

Lite 2T olja på slang eller nåt annat bra gör med nytta ibland.

Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

tallen100  
#237583
machonisti skrev:
tallen100 skrev:Du fiskar fram lod å slang i tankhålet å lirkar ut slangen, sen kan man ta en tunn metalltråd å sticker ner den från övre öppningen å fiskar fram den vid tankhålet sen binder du slangen med lodet å drar upp till förgasaren. Kan va lite trixit men ta det lungt å fint så löser det sej.

Gud rår men tallar står!

8) :lol:

Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

sredna99  
#237584 Har bytt alla slangar nu men har fortfarande samma problem att den inte svarar på gaspådrag, den går utmärkt på tomgång, kan det vara nåt med tändspolen eller membranet tro?

   TS
Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

tallen100  
#237587 Troligen membranet om den inte suger luft på något ställe.

Användarvisningsbild

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#237599 Har du provat o ge den lite mer bränsle? Reagerar den inte då är det nåt bus...

Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

sredna99  
#237601 Har prövat och chockat den och då får jag max varv, har kollat membranet och det verkar fräscht, har även provat och skruvat på hög och låg utan framgång, funderar på om jag trots allt ska lämna på reparation eller har ni några andra bra idéer?

   TS
Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

tallen100  
#237603 Går den på maxvarv när du chokar så får den för lite bensin... svårt att säga vad som kan vara fel, men har du provat med att göra ren förgasaren?. och att den inte suger luft.

Användarvisningsbild

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

totte  
#237605 Kolla så att förgasaranslutningen mot cylindern är ordentligt tät.

Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

sredna99  
#237606 Ska kolla detta, verkar som den suger luft på nåt ställe iallafall

   TS
Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

sredna99  
#238130 Hejsan
Tänkte bara återkomma med lösningen på problemet, var tydligen en förgasarinställning som behövdes, bryggan som håller nålen var tydligen i fel läge enligt servicetekniker

   TS
Avatar Fallback

Re: byte bränsleslang jonsered FC 2145

tallen100  
#238131 Bra det löste sej.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).