Öppna kategorin

Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

45 inlägg 24679 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Raven  
#237330
Blivande snickare skrev:
Raven skrev:Jag kan lägga ut ett antal länkar... kommer du att titta på dem?

Helt klart.

Bergsmannen skrev:PS. Flytta tråden till Flashback om möjligt. Det är där den hör hemma.

Gör inte det. Har inget konto där.

Vill bara tillägga att jag tror precis lika lite på det som Anders. Men kul å läsa ändå.


Lägger in ett relativt kort men kärnfullt uttalande av en man som heter Ted Gunderson

Former FBI Agent, Head of Los Angeles Division

700 personnel - $22 million annual budget.

"This is genocide, this is poison, this is murder
by the United Nations. This element within
society that’s doing this must be stopped.

This is a crime, a crime against humanity, a
crime against America.

I know of two of the locations where the
airplanes are. Four of the planes are out of Air
National Guard, Lincoln, Nebraska and the
others are out of Fort Steele, Wyoming and they
have no markings on them".


   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Tosca  
#237339 Har du några svenska länkar?
Eller publicerade resultat av forskning?

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

mannen  
#237358 Tre frågor:
Vilka är det som gör det? Superskurken USA som vanligt eller?
Vad är syftet? Läste att det hade någonting att göra med vädret men utförligare än så blev det inte.
Hur kan de hålla det hemligt? Eftersom det sägs vara så omfattande så måste minst ett par tusen personer syssla med det och då brukar inte hemligheter bli långvariga.

Jag tror inte på de här teorierna men kan du "Raven" ge mig ett bra svar så kanske jag inte avfärdar teorin på en halv sekund utan överväger alternativen i typ 1 sekund istället. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237360 Ha ha ha, agent Gundersson började i slutet på sin karriär tro på tomtar och troll. Han trodde att USA styrdes av en hemlig skuggregering, han trodde att slavhandlare sålde barn till: män i turban. Ett. NUTCASE alltså :lol:

Avatar Fallback

NomagS låsta tråd om chemtrails...

Raven  
#237363 Tosca; Jag har mest sett info och videos på engelska men har hittat detta till svenska datoröversatta klippet. Ta dig tiden att se hela annars är det inte mycket lönt. :smile:



Mannen; Jag säger mig på inga sätt kunna svara på allt! Vad jag däremot vill är att få människor att reagera på det som händer på vår himmel, göra vad de kan för att försöka ta reda på vad/varför och hur det överhuvudtaget kan ske utan att vi (den lilla människan) får veta varför.
För mig är det helt ofattbart att detta kan pågå i en sådan skala som det tycks göra och instämmer helt i din frågeställning. Det enda jag kan göra är att dela diverse information som jag har hittat och låta er ta ställning själva. Jag hoppas ni tar er tiden att titta på dessa klipp. Annars är det ju inte mycket mening...

Det var 2 stycken som tidigare sa att deras himmel såg helt normal ut idag. Här, på småländska höglandet, där jag bor har det också varit lugnt ett par dagar. Jag har däremot själv tagit bilder och även videodokumenterat dagar när det varit riktigt illa. Vet tyvärr inte hur jag lägger ut bilder här, men det lär jag mig väl med tiden. Vill endast lägga ut mina egna bilder då jag vet att de visar exakt vad jag sett själv med mina egna ögon

   TS
Avatar Fallback

Re: NomagS låsta tråd om chemtrails...

mannen  
#237368
Raven skrev:
Mannen; Jag säger mig på inga sätt kunna svara på allt! Vad jag däremot vill är att få människor att reagera på det som händer på vår himmel, göra vad de kan för att försöka ta reda på vad/varför och hur det överhuvudtaget kan ske utan att vi (den lilla människan) får veta varför.
För mig är det helt ofattbart att detta kan pågå i en sådan skala som det tycks göra och instämmer helt i din frågeställning. Det enda jag kan göra är att dela diverse information som jag har hittat och låta er ta ställning själva. Jag hoppas ni tar er tiden att titta på dessa klipp. Annars är det ju inte mycket mening...

Det var 2 stycken som tidigare sa att deras himmel såg helt normal ut idag. Här, på småländska höglandet, där jag bor har det också varit lugnt ett par dagar. Jag har däremot själv tagit bilder och även videodokumenterat dagar när det varit riktigt illa. Vet tyvärr inte hur jag lägger ut bilder här, men det lär jag mig väl med tiden. Vill endast lägga ut mina egna bilder då jag vet att de visar exakt vad jag sett själv med mina egna ögon


Japp, då avskriver jag det här som tomma teorier, inte för att jag hade förväntat mig så mycket annat. Ser du ser något konstigt molnfenomen på himlen så tycker jag att du ska ringa SMHI, de vet säkert vad det handlar om och kan förklara för dig varför det ser ut som det gör.

Det är precis som med alla andra konspirationsteorier. Varför de "superhemliga satanist kapitalisterna" gjorde ditt och datt brukar man kunna få en halvdan förklaring på, men när det gäller hur de utförde det "super onda dådet" på ett rimligt sätt det och varför ingen annan än just "superhemliga superdetektiven kalle som sitter i Borås med hemliga källor inom valfri säkerhetstjänst" har lyckats räkna ut det hela brukar man inte få någon bra förklaring på.

Sorry för att jag raljerar men säger man att någon fifflar med något som man inte ska fiffla med så tycker jag att man bör ha något att stå på.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Hema  
#237374 Det stod i tidningarna och de hade reportage på TV inför OS i Peking, att Kina mixtrade med vädret på olika sätt för att få så bra väder som möjligt under spelen. For the 2008 Olympics, China had 30 airplanes, 4,000 rocket launchers, and 7,000 anti-aircraft guns to stop rain. Each system would shoot various chemicals into any threatening clouds to shrink rain drops before they reach the stadium.http://en.wikipedia.org/wiki/Weather_modification

Samt att temperaturen dagarna efter 11:e september 2001 ökade. Men det kanske var en slump, som vissa försöker utnyttja till deras fördel. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1266739/Grounding-planes-Europe-lead-rise-temperatures.html

Så om det verkligen stämmer att vi kan påverka vädret, är det väl högst troligt att någon försöker göra det?

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Camwood  
#237379 Man KAN påverka nederbörden (regnet) med kemikalier!! Och de e inget nytt det har hänt en massa gånger. Men det är väldigt dyrt och det e inte säkert att man lyckas varje gång.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

mannen  
#237380 Experiment med vädret är inget nytt, jag läste för något år sedan en artikel om en amerikan som försökte med det någon gång under slutet av 1800-talet. Så att folk försöker göra det är ingen ögonbrynshöjare för mig men de här teorierna är lite väl extrema.

Kemikalier och metaller ifrån flygplan som åker jorden runt för att påverka vädret sägs det. Men det står bara att man påverkar vädret, hur man vill styra vädret kan ingen riktigt säga.

Trafikflygplanspiloter som möter flygplanen, radaroperatörer/flygledare som ser planen på skärmen, markpersonal på flygplatserna/baserna som planen är stationerade på, personalen som tillverkar det som sprutas ut, fabriken som tillverkar det (bör vara ganska stort med tanke på hur mycket som går åt), flygplanstillverkare/konstruktörer som får i uppdrag att modifiera planen och en mycket mycket mer.
Tänk igenom hur många personer som vet vad som är i görningen och hur många saker som måste specialbyggas för att det ska funka, hur troligt är det alla kan hålla käften?
Och den som väljer att prata kan väl inte heller ha några större problem att skaffa fram lite bevis eller?
Visst låter det som att det skulle funka i verkligheten?

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Hema  
#237387 Om man skulle rent hypotetisk skulle spekulera och för enkelhetens skulle skylla på USA eller liknande ligger bakom, för de har militärbaser i över 100 länder, med egna flygfält och då minskar andelen privata personers möjlighet att kunna få sig en bild över det hela.

Jag finner det inte otroligt/omöjligt, men kanske mindre troligt att det skulle förhålla sig på det viset. Sedan om man såg hela första filmen sa sas det i senare delen att man hade ändrat på flygbränslet, så att alla plan ovetandes skulle påverka luften genom förändrade avgaser. Det skulle skulle väl vara svårt för en lekman att kunna ana något då? Det kan vara sant eller inte. Att det absolut sista i klippet var flummigt filmandes från bilen utan poäng, stärker inte klippets önskade budskap.

Jag har också svårt att tro att det skulle kunna pågå i så stor skala utan att något större kommit fram. Men om man inte vill avfärda det, utan tycker att det vore bra om man skulle kunna ta fler prover på regnvatten och göra olika mätningar för att se om det är förändringar i luften osv. Om det känns som om att det är för allvarliga uppgifter att bara skratta åt, utan att ha tagit prover och dyligt. Så kan man efteråt med fakta på hand desto enklare avfärda det.

Edit: Förtydligande.
Senast redigerad av Hema fre 20 sep 2013, 00:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

totte  
#237388 Den som har fått en idé i skallen tillräckligt hårt kan alltid finna bevis för den. Även flat earth society innehåller folk som faktiskt på allvar tror att det är en konspiration som gör att större delen av världens befolkning tror att den är rund.

Saknas det bevis är det ett bevis på hur effektiv och ondskefull konspirationen är. Motbevis är antingen uselt producerade, medvetna förfalskningar eller vantolkningar. Jag förslår att den här diskussionen avslutas, och för de som prompt vill tro på det här så finns det ett forum för frälsta här:

http://chemtrailcentral.com/forum/board.html

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Nolltax AB  
#237392 Svenskt flygbränsle innehåller Jet A-1.
Den som tror något annat har ingen vetskap kring säkerhetskontrollerna vid tankning.
Sen kan Ni älta era teorier till döddagar....

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237402
totte skrev:Den som har fått en idé i skallen tillräckligt hårt kan alltid finna bevis för den. Även flat earth society innehåller folk som faktiskt på allvar tror att det är en konspiration som gör att större delen av världens befolkning tror att den är rund.

Saknas det bevis är det ett bevis på hur effektiv och ondskefull konspirationen är. Motbevis är antingen uselt producerade, medvetna förfalskningar eller vantolkningar. Jag förslår att den här diskussionen avslutas, och för de som prompt vill tro på det här så finns det ett forum för frälsta här:

http://chemtrailcentral.com/forum/board.html
Vi kan kanske fortsätta i en annan riktning och diskutera verkliga problem. Ekdöden som " dök upp" på nittiotalet blev inte vad t.e.x Almsjukan är i dag. En klar förändring när det gäller Björk, tycker jag bestämt har skett de senaste åren. Detta tycker jag mig se, inte bara i bestånd i storstäderna. Jag tycker mig se en klar påverkan av Björk i hela Södermanland, Uppland. Jag var nyligen på tur till Värmland, och noterade även där en mängd påverkad björk. Träden uppvisar gles lövsättning, intorkade grenar, stamdelar. Jag har frågat flera " experter " angående symptomen. Inga konkreta svar, annat än tecken på stress av olika anledningar har framförts. Vad säger ni ? Hur ser det ut för Björken i stort i vårt land.
Mvh Anders.

Avatar Fallback

låsta tråd om

stektlök  
#237427 Ha ha ha ,,,, jag har bara börjat titta på den här filmen men han snacka i början om att molnen gjordes av flygplan eller har jag missuppfattat ? (fruntimmret mitt störde lite) Men Undra vad Polman skulle säga om det?

Jag kommer att se klart den ikväll så ska jag komma med min åsikt sedan :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#237436 Ja, "dom" försöker med alla medel att förgifta oss och vår jord...
Här är ett annat fenomen som "dom" lurar i oss genom att blanda i det i maten....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cjYhbKgzPWY[/youtube]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).