Öppna kategorin

Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

45 inlägg 24689 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Raven  
#237287 Hej alla människor!

Jag upptäckte detta forum igår när jag genom google blev uppmärksam på en tråd som handlade om chemtrails.
För det första vill jag ge en eloge till NomagS som vågar ta upp detta känslga ämne. Jag blev inte ett dugg förvånad över det sätt han/hon blev bemött. Inte heller blev jag förvånad över att moderator valde att låsa tråden! Helt rätt enligt min åsikt.
Jag tycker det var väldigt synd att någon (i all välmening) valde att lägga ut en gammal intervju med Pernilla Hagberg som "bevis" för att detta med chem trails förekommer då hon verkligen inte verkar särskilt trovärdig.
Personligen har jag valt, efter att ha spenderat otaliga timmar med att försöka förstå vad detta handlar om, varför molnbildningen på vår himmel är så annorlunda nu jämfört med bara för några år sedan, att informera mig själv så mycket jag kan. Jag har hittat en väldigt bra och informativ video med ett antal människor som enligt mig är väldigt trovärdiga, som jag gärna vill dela med er. Det är en enkel och informativ video, bra som ett första steg för att försöka förstå vad det är som händer inte bara här i Sverige utan även globalt.
Det jag ber er om är, att istället för att avfärda detta som stollerier osv, se videon. Bilda er en egen uppfattning om vad som pågår och sedan kommentera på denna tråd.
De som enbart är härinne för att kasta skit tycker jag kan göra det nån annanstans och låta dom som verkligen blir nyfikna få ställa frågor och ha funderingar utan att bli idiotförklarade. Enligt mig finns det bara en sorts idioter när det gäller det här... dom som totalförnekar utan att ha skaffat sig information först. Om ni sedan fortfarande inte tror på detta är helt upp till er, men då har ni i alla fall kollat upp det först.

Med hopp om en givande dialog!

Raven





   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237288 Nomag S ville ha åsikter angående chemtrailstollerierna. Han la inte ut klippet med överstollan Hagberg. Oavsett vad du länkar till, allt som "de frälsta" anför som bevis är inget annat än falsarier, felaktigheter, lögner och stollerier. Ingen vettig, kritisk och någotsånär utbildad människa kan ta dessa stolligheter på allvar. Självklart kan du om du är helt okritisk läsa in "sanning" i stollerierna du länkar till. Dock kan du enbart övertyga de redan "frälsta". Läs i stället bevisen MOT dessa tokerier, jämför och gör en bedömning med förnuftet. Ta fasta på reella miljöproblem, göm er inte i en värld som bara existerar i er fantasi. Har man ett intresse av att kämpa för miljön, ja, gå då med i fältbiologerna, naturskyddsföreningen, greenpeace, därigenom kan man förändra, för det är nämligen "PÅ RIKTIGT", till skillnad från dessa galna fabler.
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Raven  
#237289 Ja du, Anders. Alla blir ju saliga på sin egen tro. Det gäller ju även dig. :smile:
Jag ÄR med i naturskyddsföreningen. Jag ÄR med i Greenpeace (som faktiskt också blev idiotförklarade när dom började sin verksamhet). Jag väljer däremot OCKSÅ att söka så mycket fakta jag kan för att därefter dela den informationen vidare UTAN att idiotförklara andra.
Ganska otroligt egentligen att miljontals människor över hela jordklotet har "gått på" detta stolleri. T.o.m personer på väldigt högt uppsatta poster. Men det är klart... Vad fan vet dom! :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237290 Jag kanske ska tillägga att du svårligen kommer kunna frälsa skogsforums medlemmar, du hamnade här genom att googla på chemtrails. Du kommer av en överväldigande majoritet få liknande svar som tidigare. Att tråden blev låst var fel om man anför att svaren på något sätt var raljerande. Själva ämnet handlar ju om sagor, svaren kunde inte gärna bli annorlunda än dom blev. Titta bara på den folkvalda politikern Hagberg. Alla med det sunda förnuftet i behåll, inser att där finns ett problem av något slag, inte enbart politiskt, där finns även ett mänskligt problem. Programmakaren du länkar till, vem är det ? vilken agenda har dessa människor ? Den nyligen funna "formationen" i Östersjön, vad är det egentligen ? Vad har människorna bakom dessa fynd att vinna på detta ? UPPMÄRKSAMHET !! PENGAR !! Det är ett sätt att finansiera ett leverne för många av dessa sensationsmakare. Varken mer eller mindre.
Mvh Anders.

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237291
Raven skrev:Ja du, Anders. Alla blir ju saliga på sin egen tro. Det gäller ju även dig. :smile:
Jag ÄR med i naturskyddsföreningen. Jag ÄR med i Greenpeace (som faktiskt också blev idiotförklarade när dom började sin verksamhet). Jag väljer däremot OCKSÅ att söka så mycket fakta jag kan för att därefter dela den informationen vidare UTAN att idiotförklara andra.
Ganska otroligt egentligen att miljontals människor över hela jordklotet har "gått på" detta stolleri. T.o.m personer på väldigt högt uppsatta poster. Men det är klart... Vad fan vet dom! :roll:
Alltid detta: Personer på högt uppsatta poster. Vilka är dom ? Har dom några namn ? Vilken forskningsdiciplin representerar dom ? Alltid dessa anonyma, på högt uppsatta poster. Ingen presenterad evidens överhuvudtaget. :???:

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Raven  
#237292 Jag kan lägga ut ett antal länkar... kommer du att titta på dem?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Bergsmannen  
#237293 Här i Kilsbergen ser molnbildningen ut som vanligt. Dessutom har Korpen kommit starkt tillbaka, troligen pga vettigt miljöarbete.

PS. Flytta tråden till Flashback om möjligt. Det är där den hör hemma.

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237295
Raven skrev:Jag kan lägga ut ett antal länkar... kommer du att titta på dem?
Nej, gammal skåpmat med total avsaknad av vetenskaplig evidens. Ha en bra dag, tack för mig
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Blivande snickare  
#237296
Raven skrev:Jag kan lägga ut ett antal länkar... kommer du att titta på dem?

Helt klart.

Bergsmannen skrev:PS. Flytta tråden till Flashback om möjligt. Det är där den hör hemma.

Gör inte det. Har inget konto där.

Vill bara tillägga att jag tror precis lika lite på det som Anders. Men kul å läsa ändå.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Brickan  
#237300
Bergsmannen skrev:Här i Kilsbergen ser molnbildningen ut som vanligt. Dessutom har Korpen kommit starkt tillbaka, troligen pga vettigt miljöarbete.

PS. Flytta tråden till Flashback om möjligt. Det är där den hör hemma.
Det ut som vanligt här också. Gick det att skicka tråden till Flashback så vore det ju bäst, men annars kanske den kunde flyttas till öppna kategorin. För detta har inte med skog att göra.

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Baggböla  
#237306 Har som sagt knappast med skog att göra.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

axwell  
#237308
Baggböla skrev:Har som sagt knappast med skog att göra.


Jodå, lika mycket som asasagan om yggdrasil = så klart inte !

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

tallen100  
#237309 Lägg tråden i öppna kategorin så får väll dom som är intreserade diskutera bäst dom vill...

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Raven  
#237311 En stilla undran... Har någon av er brytt er om att titta på videon jag la ut när jag började den här tråden. Där förklaras väldigt bra hur detta har att göra med skogen. OM det nu är så att det sprids nånting som blockerar solljuset kommer det att påverka ekologin, som ju faktiskt har en väldigt känslig balans. Det vet nu ju alla som besöker detta forum då ni är naturmänniskor.
Jag kan garantera er att INGEN skulle vara gladare än jag om jag har fel! Men våga tänk tanken... tänk om detta verkligen händer, mitt framför ögonen på oss. Allt jag säger är, informera er! För den som vill går det att hitta hur mycket som helst på internet om man bara gräver djupt nog.
Jag säger självklart inte att allt som ni kommer hitta är sant, finns som tidigare sagt många som behöver den berömda aluminiuhatten. Men det finns mycket relevant info också.

Som jag bad er i början... se videon, sen kommentera. Avfärda inte allt som sagor och osanningar

Dom som tycker att jag borde flytta tråden behöver ju inte att läsa vidare här. Vad jag vet är det frivilligt.

Raven

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237312
Raven skrev:En stilla undran... Har någon av er brytt er om att titta på videon jag la ut när jag började den här tråden. Där förklaras väldigt bra hur detta har att göra med skogen. OM det nu är så att det sprids nånting som blockerar solljuset kommer det att påverka ekologin, som ju faktiskt har en väldigt känslig balans. Det vet nu ju alla som besöker detta forum då ni är naturmänniskor.
Jag kan garantera er att INGEN skulle vara gladare än jag om jag har fel! Men våga tänk tanken... tänk om detta verkligen händer, mitt framför ögonen på oss. Allt jag säger är, informera er! För den som vill går det att hitta hur mycket som helst på internet om man bara gräver djupt nog.
Jag säger självklart inte att allt som ni kommer hitta är sant, finns som tidigare sagt många som behöver den berömda aluminiuhatten. Men det finns mycket relevant info också.

Som jag bad er i början... se videon, sen kommentera. Avfärda inte allt som sagor och osanningar

Dom som tycker att jag borde flytta tråden behöver ju inte att läsa vidare här. Vad jag vet är det frivilligt.

Raven
Visst sprids det "något" som blockerar solljuset. Har du möjligen hört talas om: växthusgaser, sot, koldamm e.t.c All info om detta finner du på GreenPeace hemsida, inte ett ord om fantasierna som sprids på nätet. Måhända är Greenpeace i själva verket ett globalt organ, vars uppgift är att dölja sanningen om dessa chemtrails. Varför finns inte en enda rad om detta nämnt på Greenpeace hemsida !!! :surp: :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).