Små skogsmaskiner och övriga maskiner

HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

10 inlägg 11610 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Denny  
#236176 Köpte en Cheva pickup med en 6,2 diesel och körde hem den utan problem, ca 10mil,
Tog en skogsrunda och på väg hem dog bilen bara, upptäckte att en kabel lossat på elektriska förpumpen men pumpen starta inte trotts att jag satte dit kabeln... nu har jag kopplat pumpen på tändnings ström så den pumpar hela tiden när nyckeln är i det läget, har luftat filtret och verkar vara bra tryck till dieselpumpen.
Men varför startar inte aset?
Var det inget vanligt bränsle stopp jag fick?
tänkte att någon gren eller något i skogen pilla loss kabeln från matar pumpen och sen tog dieseln slut när jag kom ut på vägen igen...
Jag har kört fast.
Tacksam för alla tips, råd och rön!



   TS
Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

tallen100  
#236177 provat om den tänder på startgas?

Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Denny  
#236178 jepp, den brummar till lite på det ialf:)

   TS
Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236185 har du ström till insprutnings pumpen den rosa kabeln har jag för mig du kan även lägga plus på
den gröna kabeln (kallstarten)

Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Denny  
#236217 Ja det har jag, ska be någon mäta medans jag kör på starten också tänkte jag så att jag inte har något jord fel. Ok den gröna visste jag inget om. Ska mäta och se!

   TS
Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Denny  
#236351 Ström på båda, även när man kör på starten. Nya batteri men inget händer, inbillar mig att det kommer betydligt mer diesel på motorns vänstra cylinderrad?

   TS
Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236353 Om det sprutar diesel ur spridarrören borde den starta,vitryker eller tänder den till något på starten

Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Denny  
#236424 Nej inte alls. Inte ett liv och ingen rök heller vad jag har tänkt på ialf.. Men som sagt att sprutar gör det bara ur några rör, måste kan det va så jävla segt att lufta de andra eller är det något som är fel tro? Har malt ur batterierna ett antal gånger men det fuktar

   TS
Avatar Fallback

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Denny  
#236779 Felet va en liten fjäder i i dieselpumpen som "drar upp" stopp ventilen. jag gjorde en ny ögla på fjädern och då hoppa den igång direkt! tack ändå för tips o tricks:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: HJÄLP! min Cheva 6.2 Diesel startar inte

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236831 Skönt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).