Verkstan

Vertygsvagn e dyl.

65 inlägg 42458 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236200 Nu har det blivit dags för lite premiärbilder på verktygstavlorna, tycker jag. Mina första bilder här på forumet för övrigt.

Skogsverktygen
Bild


Lite sågar
Bild



Lite sladdrivna verktyg + dremmel
Bild



Diverse batteridrivna verktyg
Bild



Hylsnycklar och fasta nycklar
Bild




Stora verktygstavlan
Bild


/Niklas

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

totte  
#236212 Snyggt och välordnat!

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236244 Prydligt och ser genomtänkt ut, fortsätt posta sånt här.

Avatar Fallback

Re: Vertygsvagn e dyl.

Hema  
#236245 Ordning o reda, pengar på fredag :)

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

JensSkoog  
#236305 Imponerad! Men, har du plats til flera prylar när du varit en tur i affären igjen?

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236369 Jodå, lite fler prylar finns det nog plats för... Men inte för mycket, ty då kan den goda ordningen bli lidande...

Svetsrummet och övervåningen är f.ö. fortfarande helt tomt.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

JensSkoog  
#236376
Niking skrev:Jodå, lite fler prylar finns det nog plats för... Men inte för mycket, ty då kan den goda ordningen bli lidande...

Svetsrummet och övervåningen är f.ö. fortfarande helt tomt.
/Niklas

Hur mycket plats är man i behov av? Riktigt svar är: Lite mer!

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236378 Jo, så är det ju förstås - givetvis i alla tre rymddimensionerna (längd, bredd och höjd)!
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

JensSkoog  
#236382
Niking skrev:Jo, så är det ju förstås - givetvis i alla tre rymddimensionerna (längd, bredd och höjd)!
/Niklas

Glöm nu inte den fjerde dimensionen, tiden: Jag ska/har tänkt/skulle ville gärna skaffat mig.... 'och det er halva gledjen i prylanskaffningen!

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236390
JensSkoog skrev:
Niking skrev:Jo, så är det ju förstås - givetvis i alla tre rymddimensionerna (längd, bredd och höjd)!
/Niklas

Glöm nu inte den fjerde dimensionen, tiden: Jag ska/har tänkt/skulle ville gärna skaffat mig.... 'och det er halva gledjen i prylanskaffningen!


Sedan har vi ju också den femte dimensionen, nämligen den ekonomiska dimensionen. Utan pengar (eller krediter) blir det inte mycket grejor införskaffat. :lol:
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

JensSkoog  
#236400
Niking skrev:
JensSkoog skrev:
Niking skrev:Jo, så är det ju förstås - givetvis i alla tre rymddimensionerna (längd, bredd och höjd)!
/Niklas

Glöm nu inte den fjerde dimensionen, tiden: Jag ska/har tänkt/skulle ville gärna skaffat mig.... 'och det er halva gledjen i prylanskaffningen!


Sedan har vi ju också den femte dimensionen, nämligen den ekonomiska dimensionen. Utan pengar (eller krediter) blir det inte mycket grejor införskaffat. :lol:
/Niklas

Och nr. sex: Fruntimmeret som tittar omkring i verkstaden och yttrar: Den där sågen ser ut till å kosta mer enn vad jag hatt til å köpa sko för sista fem åren!

Avatar Fallback

Re: Vertygsvagn e dyl.

calle336  
#236404 Blir ju stiligt värre det där
Var får man tag i verktygshållare för fyrkantiga hål? de de har på jula osv är ju bara för runda hål (vad jag sett)?

Avatar Fallback

Re: Vertygsvagn e dyl.

Si63  
#236433
Slurfi skrev:Mjo, det kommer nån lösning för tigersåg och borrflugor så småningom.
Sladdarna ska funderas lite till på.
Jag har en del handhållet i verktygsvagnen, fåse om det blir ommöblering.


En ide ang sladdarna kan var som man har på en segelbåt. En liten väska nedanför vinschen där man bara petar ner linan.
Väska kan man tex göra av någon plast-dunk och sätta fast den strax nedanför platsen där man tex hänger vinkelslipen. En plastdunk för varje handmaskin.

Användarvisningsbild

Re: Vertygsvagn e dyl.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236484
calle336 skrev:Blir ju stiligt värre det där
Var får man tag i verktygshållare för fyrkantiga hål? de de har på jula osv är ju bara för runda hål (vad jag sett)?


Tackar ödmjukast!

Jag har köpt mina Gigant-tavlor på Borgunda såg, som tar hem de på beställning från Tool Store http://www.toolstore.com/se/online/Acco ... urnUrl=%2F

Annars vet jag att även Swedol har några olika varianter med fyrkantshål i sin katalog.
/Niklas.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vertygsvagn e dyl.

Nolltax AB  
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).