Öppna kategorin

Tomt på skogsfastigheten

9 inlägg 5233 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tomt på skogsfastigheten

sveakatten  
#235726 Jag har en tomt på vår fastighet som möjligen är till salu, hur mycket är det värt att bli av med en tomt?
Den ligger brevid vägen in till byn med sjön på andra sidan vägen, ingen el eller vatten o avlopp, 5-600m till närmaste el-användare,ca 1700m2



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235727 Den frågan känns lite som att fråga, vad ska jag göra med mitt liv. Bara du som kan sätta värde på att få in en utomstående på marken. Har själv en tomt som bara står men kommer inte säljas förrän den dan det är riktigt minus i kassan. Stugägare har ju en förmåga att nyttja mer än sin egen mark.

Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

sveakatten  
#235728 Uttryckte mig klumpigt, det är inte jag som äger tomten, och det är just det du säger som gör att jag funderar på att köpa den. Men vad är det värt, hur mycket skulle ni ge för att inte ha sommarstugor på er mark?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

torpöbo  
#235735 Säljer man tomter själv så kan det gå bra eller så kan det blir 4 år av lycka till pengarna är slut sen en livstid av olycka om det är en strulpelle som köper. Beroende på vad priset är så får man avgöra om man vill ha en person på marken eller inte, man kanske vill bor där själv.

Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

sveakatten  
#236062 Säljaren vill ha omkring 100 000 för den, dom har försökt sälja förut utan att lyckas.
En tomt inom vår kummun kostar 75000 i största (staden nja Byn) utanför 50000 och då är det va+ el till tomtgräns, kostar även så på fritidsområden upp mot Kloten.
Till saken hör att vi äger en remsa mellan vägen och sjön som det står tätt med träd på som spolierar utsikten från tomten.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tomt på skogsfastigheten

machonisti  
#236065
torpöbo skrev:.... man kanske vill bor där själv.

Kanske en son eller dotter som söker en tomt på ett lugnt ställe att bilda familj efter en storstadsrunda i ungdomsyra.

Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236081 Prova bjud och se vad dom säger. Rätt vad det är så är dom sugna på snabba pengar.

Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

Tosca  
#236085 Som markägare kan man ju se ett större värde i att bli av med en insprängd tomt än marknadsvärdet, att slippa framtida bekymmer om man kan få bort tomten helt får inte underskattas.
Riktigt så högt som dubbla marknadsvärdet, och mer därtill iom att VA-frågan inte är löst heller, känns inte rimligt.

Avatar Fallback

Re: Tomt på skogsfastigheten

sveakatten  
#236104 Precis Tosca, det är så jag känner, kan betala lite mer för att få bort den, men mer än dubbelt känns drygt-
Men samtidigt så får man förstå dom, dom har ju köpt den för det priset. (Från Stor Brittanien)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).