Skogsröjning

Regnkläder

14 inlägg 9034 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Regnkläder

silvertippen  
#232540 Har röjt varje säsong i 10år och varje år står man med regnkläder som är rena dyngan. Skulle vilja ha tips på regnkläder som verkligen fungerar.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

JensSkoog  
#232549 Skulle jag gerna veta ochså. Har provat olika typer genom åren, men det er bettre å bli våt. Omøjligt å røra sig i, och fuktiga inni.

Avatar Fallback

Re: Regnkläder

Vedhuggaren  
#232588 Jag brukar köra med ett vanligt regnställ, typ Didrikssons eller Abeko. Det finns orangefärgade också som ett bättre alternativ till de gröna. Under regnstället är det viktigt att ha ett underställ i polyester eller ylle. Har du bomull under blir du väldigt blöt. I den utstyrseln brukar man klara sig hyfsat. Husqvarnas regnjacka är värdelös, åtminstone den modell jag provat. Den har ventilationshål i armhålan och lyfter du på armen så får du en flod som rinner in genom ventilationshålet...

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

Hammaren  
#232593 Det är ett gissel med regnkläder, köper man dyra ställ andas dom skapligt men går sönder,
jag kör med julas ställ för 270kr, har hållt riktigt bra, men man blir ju fuktig innifrån,
så man får byta kläder under emellanåt.
Mvh/Örjan

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232594 https://www.billigaarbetsklader.se/regn ... c-767.aspx

tycker att dessa fungerar riktigt bra, sedan får man ha på sig nå byxholkar om det verkligen öser ner...

köpt upp en hel hög med dessa då man hittade dem på en bra rea.

Man har ju även kört med goretex jackor för typ 3000 samt byxor för 3000, håller en säsong sen är det bara att slänga dem, lite väl dyrt i längden.

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232595 vissa av julas regnställ fungerar också rätt bra, däremot skall man inte köpa de absolut billigaste orange regnställ de har, håller i någon timme i skogen (om man har tur)...

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

Hammaren  
#232597 Jag har kört julas oranga ställ, höll ett år åt mig, har lagat ett hål under tiden, och under
fjolårets regniga sommar och höst så blev dom verkligen använda.
Men nu har jag bytt ut det mot ett nytt, men jag kanske hade tur och fick ett bra ex.
Får se hur länge dom nya håller.
Mvh/Örjan

Avatar Fallback

Re: Regnkläder

Nolltax AB  
#232612 Tankade flygplan ett antal år.
Regnkläderna skyddade mot regnet, det gjorde dom.
Kruxet var bara att när man brottats med fetslangar å monstermunstycken så sprutade fukten innifrån, inte utifrån. Å då kunde man lika gärna virat in sig i gladpack....

Avatar Fallback

Re: Regnkläder

Tosca  
#232629 Å gladpack-inbakning finns det ju människor som går igång på...

Avatar Fallback

Re: Regnkläder

Nolltax AB  
#232630 De måhända ej torra söka vara iofs......

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

bodaedet  
#232631
Tosca skrev:Å gladpack-inbakning finns det ju människor som går igång på...

Och tre eller fyra tänder på sågklingor

Avatar Fallback

Re: Regnkläder

Blivande snickare  
#232636 :)) Klockrent!

Avatar Fallback

Re: Regnkläder

Nolltax AB  
#232651 Gladpack å sågklinga? Skyddsbyxa redan funnen upp är väl??

Användarvisningsbild

Re: Regnkläder

herjman  
#232652 När det gäller underställ till fysisk aktivitet finns bara ett alternativ, Merinoull!
Dyrt som smörgåsmat men går att ha både i varmt och kallt. Köp dock inget billigt skit för då är det ofta uppblandat med annat och blir tjockt och varmt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).