Motorsåg och handhållet

Ingen mer Husqvarna 339xp.

118 inlägg 78013 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

550  
#213089 Är det någon som vet om det kommer en efterträdare till 339? Eller är det Stihl som gäller?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Qråcky  
#225547 Har produktionen upphört nu? Sågen finns iaf inte på nätet hos Husqvarna längre.

Skaffade mig en i mitten av april och är mycket, mycket nöjd. Går bra och startar lätt. Smidig att ta sig fram med och pigg även när det kommer till grövre fällningar. Vad kommer Husqvarna att lansera istället?

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

rikard_e  
#230991 Husqvarna ska ersätta 339an pga avgaskraven.

Kommer två nya modeller, en som liknar 339an i utseende iaf, den heter 439xp. Kände och klämde på den på Elmia woods. Kändes riktigt trevlig.

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

anersimyra  
#230993
Nolltax AB skrev:Nja, vill nog sparka ett tag till på eländet....

Prova med att byta till ett stift som inte är "avstört". Jag höll på och justerade eländet var gång jag körde den under flera år. Jag hade tänkt att slänga eländet, men sen fick jag tipset att prova detta stift. Otroligt nog går sågen numera helt klanderfritt... :surp: :grin:

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

SawTroll  
#231000
rikard_e skrev:Husqvarna ska ersätta 339an pga avgaskraven.

Kommer två nya modeller, en som liknar 339an i utseende iaf, den heter 439xp. Kände och klämde på den på Elmia woods. Kändes riktigt trevlig.


En 539xp, basert på T540xp er vel sannsynlig?

439 høres ut som et lavpris alternativ, erstatning for 336?

:???:

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

rikard_e  
#231006 Har inte sett 539:an var det någon nytt som kommer?

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

SawTroll  
#231008
rikard_e skrev:Har inte sett 539:an var det någon nytt som kommer?



Bare en spekulasjon... :wink:

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

rikard_e  
#231009 Jaha! Kan säkert vara så.

Ska bli roligt att se dom två nya modellerna hos husqvarna , lät som dom skulle komma i höst.

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

peo528  
#231112
anersimyra skrev:
Nolltax AB skrev:Nja, vill nog sparka ett tag till på eländet....

Prova med att byta till ett stift som inte är "avstört". Jag höll på och justerade eländet var gång jag körde den under flera år. Jag hade tänkt att slänga eländet, men sen fick jag tipset att prova detta stift. Otroligt nog går sågen numera helt klanderfritt... :surp: :grin:


Vad är det för beteckning på ett sånt stift ?

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

totte  
#231116 Om det med avstörning heter t ex "BPMR7A" så skall det vara samma beteckning utan "R" dvs "BPM7A". R:et står för Resistor, det inbyggda motståndet i stiftet.

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

peo528  
#231120 Ursäkta min dumhet men vilket fabrikat är det som har denna beteckning?

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231122
peo528 skrev:Ursäkta min dumhet men vilket fabrikat är det som har denna beteckning?


NGK

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

anersimyra  
#231123
totte skrev:Om det med avstörning heter t ex "BPMR7A" så skall det vara samma beteckning utan "R" dvs "BPM7A". R:et står för Resistor, det inbyggda motståndet i stiftet.
Så heter det ja. Jag hade även en Honda GX 160 som var väldigt svårstartad, men efter byte till ett "normalt" stift så var det inga problem.

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231141 Det som behövs oavsett tillverkare är en proffs såg MED handtagsvärme med en max vikt på ca 4.0 - 4-4 kilo! Jag blir jävligt besviken om inte hva fixar detta! Jag mfl har varit på dom om detta!! Om dom lanserar den nya 539an utan handtagsvärme o auto tune så kan dom lägga ner proffsmarknaden! Dom är redan ett "Kina" företag! Så låt oss hoppas att dom har lite ryggrad kvar!!

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Hema  
#231259 O jag som trodde du redan vänt HVA ryggen för längesedan :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).