Skotare

Valmet 860.1

7 inlägg 3794 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 860.1

Agge_84  
#23025 Har kört valmet 860 idag pga att rottnen har gott av
måste säga att det ar ingen dålig maskin så sett meeeeeeeeeeeeeeen
att säga att JD skulle vara små i hytterna knappast om man jämför med valmet plus sikten är ju noll pga av dessa halvmeters bredda stolpar som sitter på sidorna

men alla maskiner har sina för o nackdelar

men för mig så gäller det JD



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Ponsse  
#23030 Ja jag håller med,sätta sig i en valmet är som att sätta sig på ett gammalt älgpass,men kranarna på valmet tycker jag är fina

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23052 Testade en 840.3,tycker åxå att de var dålig sikt bakåt i den när man backade in i gallringen.

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23080 Bästa kranen iaf :D

Användarvisningsbild

Re: Valmet 860.1

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23093
Agge_84 skrev:Har kört valmet 860 idag pga att rottnen har gott av
måste säga att det ar ingen dålig maskin så sett meeeeeeeeeeeeeeen
att säga att JD skulle vara små i hytterna knappast om man jämför med valmet plus sikten är ju noll pga av dessa halvmeters bredda stolpar som sitter på sidorna

men alla maskiner har sina för o nackdelar

men för mig så gäller det JD


Valmeten lär ju inte gå av på mitten iallafall! Sen undrar jag om det inte är svårt att sortera/aptera virke med ditt ögonmått, tippar på att b-stolparna mäter ca 20cm. Viktigast är att c-stolparna är smäckra, så man ser stående skog när man lastar. Själv tycker jag att valmets hytter är helt OK, har suttit i några sedan -94.

Avatar Fallback

Re: Valmet 860.1

Agge_84  
#23111
Maldas skrev:
Agge_84 skrev:Har kört valmet 860 idag pga att rottnen har gott av
måste säga att det ar ingen dålig maskin så sett meeeeeeeeeeeeeeen
att säga att JD skulle vara små i hytterna knappast om man jämför med valmet plus sikten är ju noll pga av dessa halvmeters bredda stolpar som sitter på sidorna

men alla maskiner har sina för o nackdelar

men för mig så gäller det JD


Valmeten lär ju inte gå av på mitten iallafall! Sen undrar jag om det inte är svårt att sortera/aptera virke med ditt ögonmått, tippar på att b-stolparna mäter ca 20cm. Viktigast är att c-stolparna är smäckra, så man ser stående skog när man lastar. Själv tycker jag att valmets hytter är helt OK, har suttit i några sedan -94.



hahaha jo men rottne är ju skit så

men smaken är som baken eller hur vi alla är ju olika o det är väl tur det eller??????????

   TS
Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23152 man se ju int nå i en jd jämfört me valmet

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).