Motorsåg och handhållet

Trimmerhuvud Stihl 460

12 inlägg 10146 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trimmerhuvud Stihl 460

kjmh  
#230282 Hej!

Har en röjsåg Stihl 460, är det någon som vet om Oregons trimmerhuvud passar för att kunna köra med tråd?

Mvh



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

JensSkoog  
#230284 Det tror jag du kann glømma, men du kann jo kolla med førhandlaren. Minns jag måtte køpa original Stihl før nogra år sidan och fick Oregon til J.red rojsågen.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

Phantom  
#230286 Vilket Oregon trimmerhuvud är det du vill montera?
Jag har monterat ett par olika Oregon trimmerhuvuden på ett par olika Stihlmaskiner utan problem.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

jhildeng  
#230302 Jeg har HQ 250 RX og Stihl FS 460 C-M. Begge ryddesagene bruker Origon 4 tråder,det går meget bra.
Det følger med forskjellige ringer slik at dem skal passe de fleste ryddesager.Kjøp de tykkeste trådene.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

JD 2006  
#230304 Glöm inte att fukta tråden minst ett dygn innan användning....håller flera gånger längre då.

Den lilla detaljen hade jag missat förut så man har väl bränt en pack med trådar i onödan :roll:

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

kjmh  
#230332 Jag hade tänkt använda ett Jet-Fit huvud med fyra trådar från Oregon.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230334 http://www.nimaab.se/se/art/jet-fithuvu ... minium.php

Jag har en tvåtrådars Jet-Fit på en Stihl 460 och det går fint, det följde med brickor
så den ska passa alla varianter.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

Phantom  
#230344 Jet-Fit 2- och 4-trådar passar bra på en 460.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

kjmh  
#230346 Tack för svaren, jag har nu beställt ett huvud från Oregon för 4-trådar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230612
kjmh skrev:Tack för svaren, jag har nu beställt ett huvud från Oregon för 4-trådar!

Kommer att gå tungt
Den här är bättre och det är billigare tråd till den .
http://www.grene.se/internet/news.nsf/w ... yhed%20WWW

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

sveno  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230619 Jag har Jet-Fit fyratrådars och en fs410. Det går lite tungt om man har fyra trådar av den grövsta techniblade, men man kan ju pilla i nästan vilken tråd som helst och använda två trådar om man vill köra grova. Jag tycker att den funkar bra.

Avatar Fallback

Re: Trimmerhuvud Stihl 460

JD 2006  
#230664 Jag kör med två 4mm trådar till min 460 och den avverkar nog mycket gräs med två så jag förstår inte riktigt vitsen med att ha fyra samtidigt?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).