Traktorn i skogen

Knappkoppling eller inte?

41 inlägg 22843 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

Robertberg  
#230424 På 6300 - 02 åker pedalen ner. Ingen turbin.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230444 Hitech modellerna är en annan konstruktion där pedalen inte påverkar kopplingen mekaniskt och dessutom är den väldigt lättrampad

Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

torpöbo  
#230449 Knappkoppling är oslagbart, köp inget annat!! På vår 6300 använder jag den riktiga kopplingen 5 av 100 frikopplingar. Har man knappkoppling kan man även flytta ned en knapp på golvet bakåt sen koppla styrningen på en hydraulspak och fixa en fotbroms o gas så har man twintrack funkar kanon.

Användarvisningsbild

Re: Knappkoppling eller inte?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#230457 Jag håller med, knappkoppling är nog ett måste om man tänker bygga omvänd förarplats osv.

Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

Midgård  
#230489 Har man vant sig vid knappkopplingen känns det privitivt att var utan. Jag använder ordinarie kopplingspedal enbart vid precisionsmanövrar. Extrakostnaden för knappkopplingen var värd det.

Användarvisningsbild

Re: Knappkoppling eller inte?

Huggar Herman  
#233556 Nu blev det tillslut maskinen utan knappkoppling. Fick den levererad igår och är väldigt nöjd. Kanonmaskin!
I stort sett nyskick och upplevde inte någon tröghet i kopplingen på denna. Det ska bli kul att få på vagnen och komma ut i skogen och testa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Knappkoppling eller inte?

stegmaster  
#233558
Huggar Herman skrev:Nu blev det tillslut maskinen utan knappkoppling. Fick den levererad igår och är väldigt nöjd. Kanonmaskin!
I stort sett nyskick och upplevde inte någon tröghet i kopplingen på denna. Det ska bli kul att få på vagnen och komma ut i skogen och testa.

Grattis til köpet. :-bd
Visst funkar kopplingen fint.
Knappkoppling och automatlåder tillhör "handicapfordan" i mina ögon. :wink:
Den dagen jag inte klarer 100 pedalkopplingar under en dag, så har jag nog inget i skogen at göra als. :mrgreen:

Er jag avis på er som har sånna fordon? Inte als :lol:

Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#234013 Kan bara säga att hade jag haft knappkoppling när jag röjde snö hade jag klarat mitt knä från haveri, 4 snöröjningsdagar på raken för 10 år sen var mer än vad vänsterknät klarade.....

Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

ostnordväst  
#234081 knappkoppling är toppen men 1500 tim bättre skick är även det värt pengar ,kolla om det går att montera in "orginal"knappkoplingen och pris .Sedan finns det ju "pirat"lösningar på marknaden som kanske är prisvärda så du kanske får den bättre traktorn med knappkopling till slut
.

Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

ostnordväst  
#234105 knappkoppling är toppen men 1500 tim bättre skick är även det värt pengar ,kolla om det går att montera in "orginal"knappkoplingen och pris .Sedan finns det ju "pirat"lösningar på marknaden som kanske är prisvärda så du kanske får den bättre traktorn med knappkopling till slut
.

Avatar Fallback

Re: Knappkoppling eller inte?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#234114 Min knapp ligger intryckt i växelspaksknoppen, funktionen är därför aldrig testad av mig.
Om det är så bra som ni skriver så kanske man borde kosta på sig en ny växelspaksknopp :???:

F.ö har jag observerat att förvånande många traktorer på Blocket säljs med knapp koppling, det däremot är ju en helt annan sak, bör nog sänka priset minst 10.000-15.000 kr.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).