Motorsåg och handhållet

Såg för vedsågning

7 inlägg 3322 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Såg för vedsågning

Joboy22  
#229904 Hej

Jag är inne på att köpa en lite starkare såg till att såga veden med, idag kör jag en jonsered 2142 och den ser inte ut att må bra av det. Jag har tittat på Stihl ms390, vad tror ni om den? någon som kört den, vilka alternativ finns till stihlen?

Tack på förhand



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Såg för vedsågning

JensSkoog  
#229939 Stihl MS 390 er en mycket stark och arbetsvillig såg, men lite tung å bæra rundt på med 6,2 kilo. Prøvde den førr jag køpte 361. Even den er lite tung, 6kg, så jag jag bruker den mestadels til vedkapning och nær jag feller stora tred. Brukar 15" sverd mestatiden, men har också 20" som den drar fint. Hade en Jonsered 2142, som jag tyckte var hemskt svårstartad, især nær den var varm.

Avatar Fallback

Re: Såg för vedsågning

SawTroll  
#229944 Så vidt jeg vet er MS390 en utgått modell, og takk for det!

Erstatteren MS 391 er dog enda større og tyngre, og bør absolutt unngås.

Dette er store "konsumentsager" som selges til en alt for høy pris..... 😡

Avatar Fallback

Re: Såg för vedsågning

axwell  
Avatar Fallback

Re: Såg för vedsågning

SawTroll  
#229972 Ja!

Avatar Fallback

Re: Såg för vedsågning

Joboy22  
#229983

Oj riktigt bra kampanj! finns den kvar?? ser att det är daterat 2012

   TS
Användarvisningsbild

Re: Såg för vedsågning

JensSkoog  
#229989 I valet mellan MS 361 eller Hqva 359 beror det mesta på va man gillar best - Stihl eller Husqvarna, och om det finns duktiga servicefolk der man bor før den ena eller den andra. Det sista er hemskt viktigt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).