Före och efter jobbet

Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

13 inlägg 6934 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

stektlök  
#209986 Hej alla hobby skogs/jordbrukare !
Är det fler som känner som jag och vad gör ni åt det !!????
Min situation : Jobbar långa pass på bortaplan ibland 70-75 tim vecka.
När jag sedan kommer hem har jag abstinens och ställer då klockan på "en halvtimma innan solen går upp" för att vara på väg ut till skogen när det ljusnar ! Jag bara måste ut och köra lite motorsåg eller jaga eller köra skogsvagnen och fälla några träd eller göra något annat "nyttigt" på gården !
Värst av allt är när någon När eller Kär planerat något för mig som jag ska göra så jag inte får ut min abstinens ! :)

Mvh



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209992 När jag är på kontoret längtar jag ut i skogen, när jag är i skogen längtar jag in i värmen på kontoret... ;)

Vad jobbar du med?

Användarvisningsbild

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#210011 Tänker i dina banor jag med! Känner verkligen igen den lätta paniken som infinner säg när Kär fredag kväll säger; "Du kommer väl ihåg att vi ska till IKEA i helgen"!

Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

Tosca  
#210017 Ska man titta på folk är Ikea på helgen bra, ska man handla är Ikea en tisdag fm betydligt bättre.

Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

stektlök  
#210025 Mangan jag jobbar som personlig assistent och vissa veckor blir det mer timmar och det kompenseras med betydligt lugnare veckor.

Uvskogen.... jag flippar nästan, och för betydligt mindre projekt än ikea vissa dagar. Det kan räcka med att man är tvungen att göra något typ vad som helst som inte innefattar mina utomhusprojekt !

Tosca jag var med fruntimmret på ikea för ett tag sedan efter jul å nyår och på vardag., bästa ikeabesöket nånsin ! ( om nu något sådant kan omnämnas "bästa" ) :mrgreen:

Nu måste jag kolla zlatan å messi :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

ananders  
#210028 Jag jobbar som säsongsanställd dräng tio månader sedan är jag hemma i skogen två månader.
Under anställningstiden så är jag på gården en dag var helg, så de gånger chefen kommer på fredageftermiddagen och säger att jag ska jobba under helgen blir jag inte så munter och inte sambon heller om vi hade planerat något under helgen.

Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

stektlök  
#211075 ananders... har du det helt fritt då 2 månader ? Låter ganska bra ändå tycker jag. Själv är jag på jobbet hela söndagen men imorn när jag kommer hem så har jag "fritt" :grin: hela veckan förutom torsdag. Då skall jag ta ner det sista till lövmassa högen som ska till södra. Sedan ska jag börja ta ner årsveden till mig och till en vän!

Dä blir roligt :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

Bajk  
#211078 Håller bara med dig! Det bara kliar i fingrarna och jag klämmer på sågarna som står i källaren titt som tätt när jag inte har varit på landet och fått såga! Skulle gärna vilja byta jobb en period för att få jobba i skogen men det är svårt, finns inte mycket jobb i Stockholm om man inte är utbildad aborist. Eller jag har ju inte heller något motorsågkörkort så det bådar inte gott :sad:

Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

stektlök  
#211250 Sågkort ska jag ta, finns nog en del matnyttigt på den kursen för oss amatörer. Imorn börjar jag i skogen kl 10 :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

JensSkoog  
#229316
stektlök skrev:Hej alla hobby skogs/jordbrukare !
Är det fler som känner som jag och vad gör ni åt det !!????
Min situation : Jobbar långa pass på bortaplan ibland 70-75 tim vecka.
När jag sedan kommer hem har jag abstinens och ställer då klockan på "en halvtimma innan solen går upp" för att vara på väg ut till skogen när det ljusnar ! Jag bara måste ut och köra lite motorsåg eller jaga eller köra skogsvagnen och fälla några träd eller göra något annat "nyttigt" på gården !
Värst av allt är när någon När eller Kär planerat något för mig som jag ska göra så jag inte får ut min abstinens ! :)

Mvh

Det der känner jag mycket gott til. Men jag har blitt flink til å ljuga! Frutimmeret ringer klockan sju på lørdags kvelden: "Ska du inte snart ta dig inn från skogen nå", och standardsvaret: "Joda Kära, jag driver och packar sammen just nu!" Men, om sekstiofem dagar har jag sista dag i jobbet, så da styr jag dagerna sjelv. Da får jag vell orka med en och annan tur på Ikea och en vecka i syden vinterstid. Treffer jo en och annan gubbe der med trogna nevar och lengt til sin Husqvarna eller Stihl, så får man en trevlig prat!

Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

rikard_e  
#229327 Nu på sommaren tar jag det lite lugnare med skogen,det finns fullt upp på gården. men ibland får man ångest över att inte ha gjort tillräckligt ändå. När man var i skogen var det pest och pina att behöva stanna upp för att äta eller att någon kom och hälsade på när man högg.

Avskydde när magen sa emot och ville ha påfyllning och man skulle behöva åka hem.

Avatar Fallback

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

stektlök  
#229329 Samma här, är mer hemma i maskinhallen å fixar på ledig tid. Försöker göra saker smidigare och planera bättre för kommande arbeten. Renoverar, lagar, sälja saker som icke används och dyl..... det sista är att sälja min 2 hjuliga mc till förmån för 4-hjuling !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hobbybrukare, abstinens på ordinari kneg

machonisti  
#229331
rikard_e skrev:Nu på sommaren tar jag det lite lugnare med skogen,det finns fullt upp på gården. men ibland får man ångest över att inte ha gjort tillräckligt ändå. När man var i skogen var det pest och pina att behöva stanna upp för att äta eller att någon kom och hälsade på när man högg.

Avskydde när magen sa emot och ville ha påfyllning och man skulle behöva åka hem.

Det där med att inte hinna stanna upp ligger tydligen latent hos en del människor, själv inräknad. En tröst kanske, det blir lite bättre efter 40. Nu känner jag inte lika stark olust att stanna upp som förr.
Tror mer och mer på min bortgågne fars standarduttryck; Ingen har fått världen färdig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).