Skotare

Jobba i skogen

5 inlägg 2814 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jobba i skogen

Agge_84  
#22905 tjenare jag började med att gå som manuelarbetare men hoppade in i skotaren för snart 4 år sen o jag ångra mig inte för fem öre jobba skift 06.00-14.00 14.00-22.00 roligt att fler vill jobba inom skogsbruket



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Mr Jonsered  
#22907 Det låter kanon, kul att du gillar det val du gjorde.
För egen del så har jag funderingar på att också titta närmare och kanske provköra en skotare, när tillfälle ges.
Nu är det bara motorsåg och röjsåg som gäller för min del, och det är också kul. :D

Avatar Fallback
Agge_84  
#22924
Mr Jonsered skrev:Det låter kanon, kul att du gillar det val du gjorde.
För egen del så har jag funderingar på att också titta närmare och kanske provköra en skotare, när tillfälle ges.
Nu är det bara motorsåg och röjsåg som gäller för min del, och det är också kul. :D




har aldrig testat jonsered det har bara varit husqvarna 346xpg
357 xpg och 372 o röjsåg 252 men vill du ha ett tips kolla i stil dom har kommit med jävlig
bra sågar driftsäkra o ha även blivit lite mer smidigare vad jag tycker iallafall

   TS
Avatar Fallback
Mr Jonsered  
#22975 Tack för tipset!
Men eftersom att jag är bekant med den lokala Jonsereds handlaren, och få bra service, bra rabatt och trevligt bemötande.
Blir liiite svårt att "släppa in" ett annat märke i min röd-svarta familj.
Att jag sedan har en jättedekal i bakrutan på min pickis gör det ännu svårare..
Med texten " Jonsered whay stay ordinary" :D

Men visst skulle man kunna provköra ett annat märke, på en undanskymd plats.. där ingen vet vem jag är.. :roll:

Ha De!

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28211 Jag har också funderat på samma sak, just nu är det 100% röjning på min firma men jag skulle vilja utveckla den åt nåt håll, väntar bara på att en 🧠 ska tändas i skallen...
Skotning ligger väl närmast till hands eftersom jag gärna fortsätter inom skogs sektorn men det snackas så mycket om dålig lönsamhet så jag vet inte.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).