Små skogsmaskiner och övriga maskiner

bilder!

17 inlägg 8365 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

bilder!

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22853 här är lite bilder på en del av mina maskiner!



   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22876 ser ut att vara en rolig leksak :D :D

Avatar Fallback
Lövis  
#22887 Snygga fälgar :D

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22918 en exakt likadan kran/vagn har vi i skolan:D
visst orkar den med mycket bara man håller dom grövsta bitarna nära vagnen? :D

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22926 Ja,den orkar mer än man tror,sen har jag höjt trycket lite och kör på 185 bar istället för 160 som är standard.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22927
huggar*n skrev:Ja,den orkar mer än man tror,sen har jag höjt trycket lite och kör på 185 bar istället för 160 som är standard.


för/nackdelar?

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22930 fördelen är smidigheten(jag fäller mycket på tomter).nackdelen är att du inte får med dig så mycket åt gången

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22935 menade på ökat tryck^^

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22942 kan endast se fördel med det!jag vet att vagnen är provad med 200 bar och den håller för det bara man tänker sig för!.Sen menar jag inte att du skall köra alla funktionerna med det trycket(endast grip,sticka och bom),efter som det sitter ställbara chocker så kan du gå upp ca 30 bar mot original på resterande funktioner!.

   TS
Avatar Fallback
Bucketman  
#22966 Fin vagn, en sån skulle ja vilja ha också =)

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24419 Går det inte lite tungt om du får på ett stort lass går det bra att köra timmer på kärran :?:

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24427 visst kan det gå lite tungt i uppförsbackar men grizzlyn med en 660 kubiks enstånka klarar det mesta(det spinner om det går för tungt).Jag har nog kört ca 2,5-3,0 ton efter fyrhjulingen och det går om du lastar rätt!.JA det går bra att köra timmer på vagnen(även fullängd 5,50).Det man skall tänka på är att lägga lite i botten på vagnen innan du lägger på dom tyngre stockarna,annars är det lätt att tippa vagnen!

   TS
Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24652 Går det sönder orta :?:

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24690 Nej,det enda som jag har kört sönder är en drivknut på grizzlyn+någon hydraulslang på vagnen,men jag ser till att hålla grejorna i bra skick och är rädd om grejorna(det är för mycket pengar för att missköta).Jag tillhör den kategorin som byter i förebyggande syfte för att man inte ska bli stående i skogen med fullt lass på vagnen :lol: .

   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24699 [quote="huggar*n"]visst kan det gå lite tungt i uppförsbackar men grizzlyn med en 660 kubiks enstånka klarar det mesta(det spinner om det går för tungt).quote]

Enligt mej så är alla fyrhjulingar övermotoriserade, med andra ord så spinner dom innan dom torkar in. Så att det är en 660 kanske är kul då man ska leka men nog drar man lika tungt med en 300 på 20 hästar bara den är tung nog i sej själv.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).