Skogsröjning

mygg

54 inlägg 36701 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: mygg

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228726
dwurg skrev:Annars får man väl dra i sej en 75a innan man börjar, sen brukar man inte va så finkänslig =)


Om inte annat så dör dom av utandningsluften. :mrgreen:

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: mygg

Kse  
#228743
dwurg skrev:Hörde på radion nån gång att man kunde gnugga på sej Hundkex, men de låter ju som nån miljömodell av problemet så de funkar säkert inte. Annars får man väl dra i sej en 75a innan man börjar, sen brukar man inte va så finkänslig =)

Det är ju inte alltid som man har med sig en flaska sprit men man kan ju gnida in sig med nässlor så får man liknande effekt dvs. man bryr sig inte om myggen längre.
När var du föresten senast på systemet? Det är ju några år sen man slutade sälja 75or. :wink:

Avatar Fallback

Re: mygg

Storken  
#228751 Tror jag läst nånstans att skvattram ska funka bra när det gäller myggor.
Har aldrig provat dock...

Användarvisningsbild

Re: mygg

JensSkoog  
#228767 Skvattram var effektivt som medel mot skitlukt på utedassen sommarstid, och den fikk even flugorna til å holde sig undan, men mot mygg?

Användarvisningsbild

Re: mygg

JensSkoog  
#228783 Kom hem från skogen just nu och har provat Ättika - tok lite på capsen och på kragen på jackan, och det var ganska effektivt nogra timmar - mycket mygg och dom andra som var der var illa plågat, men jag gick fri. Skal ordna mig med en liten butelj så jag kan "efterfylla" genom dagen nær jag drar ut i morgon,

Avatar Fallback

Re: mygg

Blivande snickare  
#228785 Kul med rapport efter fälttest! :smile:

Avatar Fallback

Re: mygg

dwurg  
#228790 Är väl inte allt för sällan på bolaget, men finns ju refill om man har nån gammal flaska kvar =) annars får man väl nöja sej med en 70is då =)

Avatar Fallback

Re: mygg

mrvimek  
#228797 De var bra respons ja fick och flera som ha gjort några fälttest :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: mygg

JensSkoog  
#228927 Ättika er inte enbart bra mot mygg, even hagejobbet kan bli enkligare: http://www.klikk.no/bolig/hage/article842376.ece

Avatar Fallback

Re: mygg

axwell  
#228936
JensSkoog skrev:Ättika er inte enbart bra mot mygg, even hagejobbet kan bli enkligare


Jodå, det har jag testat, ser bra ut någon månad, sen som vanligt :wink:

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... 2--361227/

Användarvisningsbild

Re: mygg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229323
JensSkoog skrev:Skvattram var effektivt som medel mot skitlukt på utedassen sommarstid, och den fikk even flugorna til å holde sig undan, men mot mygg?


I västsverige, där Skvattram är mindre vanlig, funkar pors.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: mygg

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229330 Jag testade MyggA idag, inget skogsjobb, jag klöv för ovanlighets skull en vedbod men medlet funkade över förväntan. Mygg fanns i otal.
99 kr kändes dyrt före, efter att jag testat det kändes 99 kr som klart överkomligt.

Användarvisningsbild

Re: mygg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#236504 Gasolfällor funkade i Deje http://www.atl.nu/skog/gasolf-llor-tog-k-l-p-myggen
/Niklas

Avatar Fallback

Re: mygg

BM 35  
#236638 Kan ju ha lite problem i början på sommaren,,,Men jag tycker jag blir van dom ju längre sommaren lider blir som imun,,,denna sommar har du ju inte varit några besvär alls tycker jag,,vet inte hur det varit i övriga Sverige,,,Getingar har det inte varit alls!

Användarvisningsbild

Re: mygg

JensSkoog  
#236663
BM 35 skrev:Kan ju ha lite problem i början på sommaren,,,Men jag tycker jag blir van dom ju längre sommaren lider blir som imun,,,denna sommar har du ju inte varit några besvär alls tycker jag,,vet inte hur det varit i övriga Sverige,,,Getingar har det inte varit alls!

Da kann du va glad! Här har getingerna varit illa i sommars - och dom kjenns!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).