Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Atv skogsvagn med drift. Fungerar hur?

17 inlägg 15357 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Atv skogsvagn med drift. Fungerar hur?

anersimyra  
#228537
Uvskogen skrev:
anersimyra skrev: Att sköta driften enbart med hydraulspaken är inte bara krångligt, det är rent livsfarligt. :surp:


Ja, det låter verkligen som en obehaglig lösning. Hur i tusan ska du kunna köra med last nedför branta backar om du samtidigt ska fippla med en spak. Det där som du har, kopplat till bromshandtaget lät verkligt bra. Nåja, snart kanske min vagn kan få säljas vidare så jag får byta upp mig, den är ju sen 2006. :smile:
Du har väl en Avesta 3,2 H ? Det är inga problem att eftermontera. Vad många inte tänker på när dom köper "billiga" vagnar är driften, Ponera att du ska över ett djupt dike och endast använder spakdriften som oftast levereras med dom "billiga" vagnarna. Hjulingen tappar fäste eller stegrar sig, vagndriften kommer blixtsnabbt knöka ihop hela ekipaget, jag är rätt säker på att man svårligen hinner slå ur driften innan man sitter fastklämd mellan hjuling och kranvagn. Det var faktiskt på fitthåret att jag själv hann med, trots att jag bara behövde trycka in bromshandtaget på hjulingen. :surp: :-o

Användarvisningsbild

Re: Atv skogsvagn med drift. Fungerar hur?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228546 Nä, har en xyz 310, upphottad med drift. Har tjänat mig väl i många år, men som sagt kanske dags för en ny.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).