Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Alstor 821, en helt ny Alstor

37 inlägg 34151 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Alstor 821, en helt ny Alstor

Brytjärn  
#228301 ALSTOR 821

Mycket intressant, dom tycks ha slipat diamanten ytterligare...

Bild



http://www.alstor.se/default.asp?HeadPa ... 4&Modeller

Fredrik Reuter skrev:Detta är en tråd som läses frekvent och därför kommer här en liten sammanfattning om Alstor 821. Video på Alstor 821 finns på sidan två i denna tråd. 821 hade världspremiär på Elmia 2013 och bygger vidare på den populära Alstor 820. Mycket har dock förbättrats enligt tillverkaren i Dingle, bl a en förbättrad förarmiljö och ökad maxlast på lastredet. Högre dragförmåga, nya boggielådor för bättre markfrigång och en mer centrerad midja som gör att 821 spårar bättre är också en nyhet. Diskutera vidare 821:an i denna tråd och har du några frågor så får du säkert bra svar, det är flera medlemmar som kör med Alstor 821.




   TS
Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor

mrvimek  
#228332 Alstor som skördare var det någon som ha någon bild på detta?

Användarvisningsbild

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

värmSkog  
#228393 Här har vi iaf en prisbild

http://www.blocket.se/kronoberg/En_helt ... m?ca=7&w=3

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

clasandre  
#230916 Någon som vet vad det är för lastarea på en alstor?? :)

Användarvisningsbild

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

värmSkog  
#231296 Pratade med en Alstor åf idag. De har sålt 19 st av den nya modellen sedan elmia, så den verkar ju sälja bra iaf.

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

mrvimek  
#231450 Va kostar den som man kan sätta skördare på :)

Användarvisningsbild

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

värmSkog  
#231452 Det vet jag jag inte riktigt, men jag antar att det är 821an och då har du ju grundpriset 439 000 kr + moms sen tillkommer processor delen utöver det, så de kostar nog en del :???: ska åka och kika närmare på 821an i slutet på nästa vecka

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

mrvimek  
#231499 hör gärna av dig när du ha provkört :)

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

skogshasse  
#231504 tittade på nya alstorn på elmia och den var intresant

Användarvisningsbild

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

värmSkog  
#231558
mrvimek skrev:hör gärna av dig när du ha provkört :)


Det ska jag göra, åker dit och testkör på torsdag. om du vill så kan jag höra med dom vad processor delen kostar? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

värmSkog  
#232050 Bäst att tala om att det blev inget den här veckan pga semester hos alstor. Jag måste ändå säga att dom var hyggliga då dom erbjöd sig att att öppna fabriken bara för min skull, De måste man väll ändå kalla service? :smile:

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

mrvimek  
#232108 Va tråkigt att dom hade semester men men kommer fler dagar :)

Användarvisningsbild

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

värmSkog  
#232110 Visst äre så, jag som va så sugen på att provköra :grin: Vi ska iaf bestämma ny tid på onsdag

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

skogssvinet  
#232118
skogshasse skrev:tittade på nya alstorn på elmia och den var intresant

Vad var det som du tyckte var intressant?

Avatar Fallback

Re: Alstor 821, en helt ny Alstor.

Anders_S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232138 Det jag undrar är om inte den typen av processor kommer dra träet så snabbt att maskinen vill tippa.
Det är en himla fart på dom med matarhjul jämfört med stegmatare.

Enligt hemsidan väger den 900 kg och då är alltså Alstors tillägg dryga 200 kg för på Hypros hemsida står det 700 kg och då ingår ju någon slags stödben.

En hypro 300 kostar lite drygt 200 kkr plus moms.
I detta fallet så ska du ha en motor på 55 hk också så då får man nog räkna med att det slutar på 300 kkr.


En annan tanke jag fick var är hur du får dit den. Du lyfter ju inte 900 kg med alstorns kran.
Kanske lyfter man dit motorn och processorn separat och då funkar det säkert. Borde vara så.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).