Skojigt/Galet

Fira Sveriges nationaldag

27 inlägg 20696 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fira Sveriges nationaldag

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227757 Hur firar ni Sveriges nationaldag?

Sverige och Svenskarna är väl förtjänta av en egen nationaldag att samlas runt och fira under vackra och trevliga former..
Vårt nationaldagsfirandet är en hyllning till den svenska modellen med fredlighet, arbetsamhet, strävsamhet, tålamod, skötsamhet, kunskaper, yttrandefrihet och demokrati, tänk om det skulle kunna finnas i andra länder också.

Det är en stor ära och seger för Sverige.

Själv firar vi "lite" stillsamt med grillfest med våra nära och kära god mat och dryck fram mot småtimmar , svenska flaggor förstås, lite lek och spex kanske lite med skogliga- och Svenska-traditioner, sen blir det lite teknik tävlingar och allt möjligt snack mm.
Hoppas på fint väder......

Ha en trevlig nationaldag.

:D :D :D



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

enestören  
#227760 Här på ön firar vi med folkdans (varmt med yllebyxor) och körsång. Tal av landshövdingen blir det med.

Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227770 Den har jag aldrig firat, i regel är det en vanlig arbetsdag för mig.....förvisso med bättre betalt.
Kan tänka mig att det är stor skillnad mellan Sverige och t.ex Norge på nationaldagsfirande.

Klämdagen däremot tänkte jag fira med lite ELMIA :)

Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

axwell  
#227772 Tyvärr inget som lockar, kan inte tänka mig att delta i horkarlens firande.

Väntar fortfarande på att det skall bli folkets fest.

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227775 Kan nog hålla med "axwell", det är föga upphetsande arrangemang kring detta. Blir gärna lite väl mycket hembygdsromantik för min smak i mina trakter (se länken nedan). Men visst, man kan ju alltid göra som "sweden-viking" och ordna festen själv! :ymparty:

http://www.dt.se/nyheter/gagnef/1.59509 ... treplatser

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

Kse  
#227785 Här firas det med hemvärnsparad och mässingsorkester
, känns ganska mossigt men man får väl gå när de nu anordnas nått. Brukar ha en Sverige flagga i bilfönstret, en sån där som man vevar fast i sidorutan. Tyvärr blåste den bort förra året men kanske hittar en ny.

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

JörgenO  
#227790 Firar naturligtvis med en förväntansfull klump i bröstkorgen och längtar till lördag då det blir ett bingbångandes bidragsfinansierat bröllop för toppen av den svenska genpoolen. Mitt undersåtehjärta blir alldelens till sig av tanken...
Annars tog jag semester annandag pingst av principiella skäl.

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

Skogstomte  
#227797 Firar i år på bästa tänkbara sätt, med ett besök på Elmia wood! =p~ :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227798 En röd dag är en röd dag. Oavsett om det är pga Kyrkan, Staten eller Arbetarna. ;)

Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

mooos73  
#227805 Sätter potatis!

Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

skogssvinet  
#227807 Sjunger nationalsången. Och hissar flaggan. Och sen grillning.

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

vetinte  
#227810 A
Senast redigerad av vetinte ons 05 mar 2014, 16:43, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

Smålandshuggarn  
#227817 Blir återbesök te Elmia för hela slanten sen hem o köra gräs \m/ :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Fira Sveriges nationaldag

superglue  
#227827 Imorrn ska jag börja jobba extra tidigt. tog liksom tidigare talare ledigt annandag pingst av princip. Nationaldagar firar jag 2 gånger om året, den 17:e maj och på midsommarafton som är svenskens riktiga nationaldag.

Användarvisningsbild

Re: Fira Sveriges nationaldag

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227852 Jag älskar mitt Sverige och idag tänker jag fira Nationaldagen med stolthet och fröjd. Och samtidigt ägna en tanke åt alla förfäder som gav sitt liv för landet Sverige, ägna en tanke åt alla Svenskar som har bidragit till att sätta Sverige på kartan, ägna en tanke åt dom Svenskar som inte längre finns med här på jorden.

Den Svenska flaggan är vacker där den högtidligt vajar i vinden, Sverige och den Svenska flaggan skall alltid bestå!

Nationalsången kommer idag från mitt hem att ljuda, och jag tänker vänner till mitt hem bjuda, för att fira och samtidigt minnas Svensk historia. En dag att samlas kring och en dag att vara tacksam, samt en dag att visa sin kärlek till Sverige.

:D :D :D

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).