Elmia Wood 2013

Nyheter på Elmia Wood 2013

48 inlägg 33870 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

deergreen  
#225942 verkar so det kommer fler nyheter, http://www.eco-log.se/nyheter/dra-skynk ... kogsmaskin

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

molnia  
#226318 🏴‍☠️ spionbild...
20130517_045R.jpg

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

stektlök  
#226340
Skogstomte skrev:
stektlök skrev:Blir förövrigt mitt första Elmia-wood: Ser fram emot det som f...n :!:
Finns det mycket provkörning man kan få göra ?
Mycket mat? och då helst stekt men grillat funkar också!

Är det något flickvänsvänligt på mässan ?


Du kommer att gilla det!
Du har en väldig tur och bra kontakter om du lyckas få köra något. Antar att det är en försäkringsgrej. Plus att mässan skulle få hålla på i två månader om all skulle få "komma till".

Finns korvmojar lite här och där, varmkorv & hamburgare. Ofta kö men inget extremt. Värst kring lunchtid såklart. Ganska dyrt. Brukar ta med lite fika så kan man gå undan och äta. Mässan är ju mitt i skogen.

Ta med: regnkläder om det verkar behövas, varma kläder, bra ryggsäck och bra skor! Gärna skavsårsplåster och nån värktablett så slipper du få da´n förstörd av en så banal sak. Man går nog ett par mil på en heldag.

Beror på vad du har för flickvän! Allt är relaterat till skog och man blir gärna stående vid något intressant. Allt är utomhus eller möjligen i tält. Tror du det kan bli problem så är det 2 - 3 mil till A6 (köpcentrum å inget annat :wink: ) i Jönköping så får du lugn och ro.


Detta låter bra och mitt fruntimmer är faktiskt lite intresserad av "vedsidan" på mässan då vi värmer oss med ved. Hon kapar å klyver som en nästan besatt hemma ! Ha ha ha
Ryggsäcken med lite diverse ska jag inte glömma.

"A6... Jönköping så får du lite lugn å ro" ???? Hur fan menar du nu ? :shock: Jag får krypningar och svettningar och känner illamående i kroppen när jag är där inne :surp:

Hon säger också att hon tycker att det ska bli intressant, men som någon/några skriver här så finns det en risk att man "fastnar" någonstans och att det kan bli jobbigt för respektive. Jag som verkligen kan fastna å studera en sak i timmar.

Maten... det låter som det är lite fattigt med mat vilket jag tycker det är överallt. Jag var en gång på bonna-mässa i USA och där fattades det fan inte matkiosker, vi kanske har lite å lära!

Väl mött på Elmia!

Mvh

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Skogstomte  
#226393
stektlök skrev:
Detta låter bra och mitt fruntimmer är faktiskt lite intresserad av "vedsidan" på mässan då vi värmer oss med ved. Hon kapar å klyver som en nästan besatt hemma ! Ha ha ha
Ryggsäcken med lite diverse ska jag inte glömma.

"A6... Jönköping så får du lite lugn å ro" ???? Hur fan menar du nu ? :shock: Jag får krypningar och svettningar och känner illamående i kroppen när jag är där inne :surp:

Hon säger också att hon tycker att det ska bli intressant, men som någon/några skriver här så finns det en risk att man "fastnar" någonstans och att det kan bli jobbigt för respektive. Jag som verkligen kan fastna å studera en sak i timmar.

Maten... det låter som det är lite fattigt med mat vilket jag tycker det är överallt. Jag var en gång på bonna-mässa i USA och där fattades det fan inte matkiosker, vi kanske har lite å lära!

Väl mött på Elmia!

Mvh


Premiär för min dam också, har varnat för att det kan bli lite drygt men hon verkar uppåt iaf :)

Ha ha, jag menar om hon åker upp till A6 så kan du antagligen gå i lugn och ro på mässan, om debit och kredit så tillåter ;) Generellt så vill jag gå relativt ensam, vanligen brorsan och jag då vi har samma intressen. Hopplöst att gå med folk som har andra intressen än en själv. Bättre att mötas någonstans och äta sen gå igen.

Tyvärr mest skräpmat, vissa utställare kan ha kolbulle, enklare fika eller liknande men inte ovanligt med kö... Glömde att skriva ta med vatten/dricka, lätt att missa det mest elementära. Kan tänka mig att jänkarna tänker på käket...

Väl mött!

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#226490 En 8-hjulig Deere skördare har ju vatt på G länge,kanske dags för officiell visning nu då :?:

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

560D  
#226586


Ännu en från Ponsse

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

sjohult  
#226933 komatsu kommer med nyheter på aggregat sidan. Å då inte från logmax :)

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

värmSkog  
#227186 Kranman kommer med lite nytt också för den som är intresserad av småskaligt.

http://www.skogsaktuellt.se/?p=42794&pt=112

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Helmer95  
#227276 lite små intresserad på JD:s "nya" fasta hytt! om det är den gamla eller en ny design? hyttfjädring?

I vilket verkar det som om det kan vara många roliga nyheter iår!

Användarvisningsbild

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

mikado  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227296
John Deere.jpg
JD:s "nya" fasta hytt

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

deergreen  
#227315 Eco Log kommer att visa skotare med snurrhytt har jag hört

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#227318
deergreen skrev:Eco Log kommer att visa skotare med snurrhytt har jag hört


Kul om snurrmotorn hakar upp sig :grin:

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

tallen100  
#227388
lfq skrev:
deergreen skrev:Eco Log kommer att visa skotare med snurrhytt har jag hört


Kul om snurrmotorn hakar upp sig :grin:

Det är väll inte alls otäkbart :lol:

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

sjohult  
#227395 blir även nyheter på komatsus skotare :)

Avatar Fallback

Re: Nyheter på Elmia Wood 2013

Rlin  
#227440 Komatsu skulle tydligen komma med någon ny mindre skotare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).