Bioenergi

Någon här som har Mus-Max flistugg?

33 inlägg 19371 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#22543
Nose skrev:Det är en CAT C18 som de ställer ner effekten på. Åtminstone påstod de att de gjorde det sist jag träffade dem:
http://terminatorservice.se/index-filer/Page1292.htm



ja men jag menade tugg som du har balja på bakom traktor.. är det bara pto drivna då? :?

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22552 Flisen som ska användas till pellets måste malas för att funka i pelletspressar . Pressar vill helst ha max 3mm grovlek. Det fungerar med en vanlig hammarkvarn, om det är sk mikroflis från början.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22591 jag kan varken säga bu eller bä om terminatorhuggarna , men i andra trådar här på forumet har dessa fått dålig kritik :-) .. kan tillägga att jag sett traktorhuggar till salu med få timmar? men exakt vad för slags flistyp är du ute efter? om inte en bruks / erjohugg kan få till den flisen du vill ha . då kan det bli svårt, och hur mycket m3 ska du flisa /år ?

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22593 röstar på en sk industrihugg, med för dessa ändamål givet "deplacement" :)

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22944 ska du ha en flistugg ska du ha en sån här :)
http://www.blocket.se/vi/15536915.htm?ca=20_s

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#22955
970D skrev:ska du ha en flistugg ska du ha en sån här :)
http://www.blocket.se/vi/15536915.htm?ca=20_s


är ju fortfarande traktor driven :cry:

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

broo  
#52514 var i kontakt med dom idag och allt verkade lovande ev ska jag köra efter en klipp på en 1840 mest åt bönder som har igenväxta stenmurar och betes marker.
någon som kan ge mig lite råd å tips på fler jobb åt en sån här maskin (t9xlc)
nästa vecka blir de lite prat om finans
så nu är de bara att ragga kunder

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

tpmab  
#52557 Om Mus Max reklamen håller vad den lovar så flisar du det 1840 klipper på en vecka på 5timmar.

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52571 man ska inte göra förhastade affärer.. kräv referenser från tillverkare ..oas. fabrikat och kontakta dessa entrepenörer i lugn och ro och diskutera vad dessa stoppar i för typ av material i huggen o.s.v och hur det fungerar med eftermarknad och dyl.

detta är min uppfattning om detta ska bli din första flishugg :-)

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52606 Efter allt man hört om Musmax så ska man nog prata med någon som har en eller har haft .
Det verkar vara många som har slutat köra med dom. Jag vet några som har haft att göra
med dessa maskiner på olika sätt, och ingen säger något bra om dem. Vad jag har förstått
så är det ingen som har lyckats köra så mycket som de har lovat. Som det sägs så finns
det begagnade till salu som inte är alls gamla.

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

broo  
#52696 de lät inte som några posetiva grejor om den här maskinen. de låter orimligt att den ska kunna flisa så mkt fast de beror väl på vilket typ av grot de är. de jag fastna mest för är att man klarar sig själv å slipper dyra trailer kostnader och att man kan göra lite stopp här och där mellan dom stora objekten.

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52717 Prata med så många du kan innan(inte försäljare), det är ju en stor investering. Det brukar vara bäst
med beprövade grejor, ibland kanske det blir billigare att lägga till en miljon.

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52788
ATK skrev:Prata med så många du kan innan(inte försäljare), det är ju en stor investering. Det brukar vara bäst
med beprövade grejor, ibland kanske det blir billigare att lägga till en miljon.


helt rätt "ATK" ;)

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

sködarförare  
#55074 Pratade med importören förra veckan o dom har ju varit igång ett tag men bara sålt 20st enheter.
Det hörs ju som om det skulle vara en smidig lösning o dom nämnde att entreprenörerna kör för fullt o funderar o nyanställa.
Skotarmonterade tuggar tycker jag verkar bökigt ofta ligger ju materialet vid väg o vad ska man med skotaren till då.

Avatar Fallback

Re: Någon här som har Mus-Max flistugg?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#55202 jovisst! , ..alla "importörer" kan nog få allt att låta lysande i dessa tider .. hade inte säljaren eller importören några sk. referenser ? , ...jag tycker inte du ska vara speciellt fokuserad på ett specifikt märke , ..och jag efterlyser igen mer sk. entrepenörsbesök för att se hur det går till i verkligheten med just MUS_MAX om du funderar på just denna ? ..och som sagt med olika typer av "material " , ..jag såg att det fanns en till salu ...men frågan är ju samtidigt varför ? ...om denna nu går så bra ?

oops! länk

http://www.blocket.se/vi/20932585.htm?ca=4_s&last=1

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).