Inomgårdsmaskiner

Bogsera jordfräs efter ATV

22 inlägg 39587 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

axwell  
#225791 Den ultimata maskinen, Honda 560 med fräsaggregat, kupplogar och slåtteraggregat.
En god vän hade en sån här med slåtterbalk (samma ?), den kunde ta sly upptill tumstjocklek om det inte var för många samtidigt.
http://st.lokus.se/Visa/Sverige/AllaAnn ... P=1&SP_C=1

Ett fynd om den fungerar.

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225863
Hugin skrev:Kanske lite ekivokt och även off topic, men kan inte låta bli att i sammanhnget erinra mig en historia:

- Vad är skillnaden på ståfräs och jordfräs?

Lovar svar så småningom, om ingen svarar rätt!

Nu har det gått 10 dagar och ingen har ens försökt svara, så nog är det dags att hosta upp svaret nu :smile: :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

Hugin  
#225870
th skrev:
Hugin skrev:Kanske lite ekivokt och även off topic, men kan inte låta bli att i sammanhnget erinra mig en historia:

- Vad är skillnaden på ståfräs och jordfräs?

Lovar svar så småningom, om ingen svarar rätt!

Nu har det gått 10 dagar och ingen har ens försökt svara, så nog är det dags att hosta upp svaret nu :smile: :smile: :smile:


OK: .... med jordfräsen kör man runt busken ...

Avatar Fallback

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

Panne79  
#225876 :grin: :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225880 Jo det var kul.

Användarvisningsbild

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

totte  
#225945 =))

Avatar Fallback

Re: Bogsera jordfräs efter ATV

hakanf  
#237905 Jag har använt en Bercomac jordfräs under sommaren. Har använt den att plöja upp potatislandet och fräsa upp och jämna till gräsmattan. Det är inga stora ytor så för mina behov funger den mycket bra.

Har tidigare haft en liten jordfräs som man går bakom. Det blev väldigt mycket parerande och ryckande hit och dit. Med Bercomacen är det inget slit alls och resultatet blir en "jämnare" yta eftersom den är bredare. Det fungerar bra att plöja gräsmattan, men man kan inte ta något djupare första rundan utan man får köra flera gånger. Man måste också köra långsamt och plocka undan stenarna som kommer fram. Använde en vägsladd efteråt för att jämna av ytan till gräsmattan.

IMG_0687_2.jpg

bild.JPG

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).