Skotare

1840 som backar sakta når varm.

3 inlägg 4558 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

1840 som backar sakta når varm.

ravi1840  
#225587 Hei! Jeg har en 1840 95 mod som går like fort frem og bak når hydraul oljen er kall men når den når en 40 50 grader c går den cirka med halv fart bakover. Noen som har tips på hva det kan være? Om det er hydrostat pumpen eller en ventil som er slakk? Reostaten funker bare på lågste halvdelen.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: 1840 som backar sakta når varm.

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225610 Troligen fel i växlingsdatorn ( G89)

Ett knep är att lossa lock o botten på växlingsdatorn så att luft kan strömma igenom och därmed kyla den.
Ivrigt användande av terrängstyrningen värmer datorn mera.

Kolla med att koppla ur EF-regleringen,går han sakta då oxå :?:


Kan givetvis oxå va pumpfel lr en tryckavskärare som släpper i förtid,normalt hade inte 1840 nån hydraulisk tryckavskärare men många eftermonterades....

Avatar Fallback

Re: 1840 som backar sakta når varm.

ravi1840  
#225682 Hei takk for svar har bytt vekslings dator med en ny overhalt fra alfta. Den går sakta uten EF regelering også. Er vel lampe som lyser når trykavskjæreren slår inn er det på min 280 i alle fall. Har for meg at voggen i hydrostat pumpen ikke vinkler nok ut etter som jeg gir gass,er usikker om det er el fel eller for lågt trykk på sylinderen som skyver voggen og åpner for oljen tll motoren.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).