Trädfällning (arborist)

Filma i trädet???

20 inlägg 13142 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Filma i trädet???

perbyl1  
#224515 Är det någon som har tankar om bästa kameraplacering vid filmning?
Jag filmar med GoPro.
Här är en film när jag har den på bröstet:


Tänkte sätta den på hjälmen nästa gång...kanske blir mer översiktligt...



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

elis  
#224517 Personligen tycker jag alla dessa filmer med kroppsmonterad, på ett lr annat sätt, kamera är ett elände att titta på. Jag blir sjösjuk och illamående, kameror ska stå stilla och det som filmas röra sig. Värst är troligen hjälmmonterat på mc-åkare ett jä...a flackande åt alla håll. Och musiken sen, ytterst sällan något hörvärt eller ens passande.
Ska man göra en film om sina göranden och låtanden tycker jag man ska ha några grundläggande kvalitetskrav i alla fall. Något som de flesta saknar.
Kollade lite på din film (några sekunder tills jag började må illa), så då förstår du var den hamnade i mitt kartotek 8) Tror en dylik film kunde bli sevärd filmad från mark blandat med lugna vyer uppifrån från trädet, då får man vila sig lite mellan sekvenserna

Men det är jag det :wink:

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224519 Allt som är på film är skoj, prova gärna andra kroppsmonteringar och klipp ned filmen hårt.
Upp till en minut orkar man kolla nästan vad som helst.
Bäst vore förstås flera kameror igång samtidigt och snygga klipp mellan dem
men ett stativ som man flyttar nån gång då och då under arbetets gång kan göra mkt.
Så filma massor och klipp ned filmen hårt.

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

halvproffs  
#224530 Jag tycker det var skoj att titta på filmen. lite annorlunda och man fick lite höjdkänsla, musiken helt ok mm. Kanske Elis är lite höjdrädd? Filma mer du!

Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

elis  
#224544 Näe, jag blir faktiskt sjösjuk. Åsså vill jag ha ACDC lr nåt annat som är nästan lika bra :lol:


PS Jag är höjdrädd oxå men inte på film. Filma mer och ffa klipp mer som någon sa.

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

anersimyra  
#224547 Storträdet

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

anersimyra  
#224548 Jamen va fan, det ska ju vara en film, men blev bara en bild.

Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

jonaxe  
#224601 Trevlig film!
Huvudet blir nog bra, inte för att det var dåligt nu dock.

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

perbyl1  
#225321 Kan hålla med "Elis" om att åksjukekänslan...provade att sätta kameran på hjälmen i helgen och det blev lite stökigt...man fick klippa ner ordentligt mycket och välja ut när man höll huvudet stilla...skall lägga upp en länk till filmen senare...

   TS
Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

jonaxe  
#225353
perbyl1 skrev:Kan hålla med "Elis" om att åksjukekänslan...provade att sätta kameran på hjälmen i helgen och det blev lite stökigt...man fick klippa ner ordentligt mycket och välja ut när man höll huvudet stilla...skall lägga upp en länk till filmen senare...



Då väntar man spänt på länken!

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

perbyl1  
#225355 Här är länk till film med hjälmmonterad kamera...



Det är på samma ställe jag är...det blev påbackning från grävaren...han ville ha mer utrymme för att göra infiltration...

   TS
Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

jonaxe  
#225361 Måste säga att det var en mycket bra filmsnutt! Gött med lite trevlig musik till också!
Dock så skulle jag faktiskt önska att den var lite längre, men äh, nu ärre ingen risk man tröttnar iallafall!

Användarvisningsbild

Re: Filma i trädet???

Huskyman  
#225382 Bra filmat. Men du tar alldeles för stora chanser när du fäller toppen. Du måste högre upp och ta en mindre topp. Om du skulle råka såga av brytmån (vilket går blixtsnabbt uppe i toppen) och du har otur så kan du få toppen mellan dig och stammen. Då är det klippt när toppen viker sig och du vrids sönder. Klättra högre och ta mindre toppar.

Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

jmatsson  
#225386 Mycket fint klipp, mer sånt!!

Avatar Fallback

Re: Filma i trädet???

elis  
#225426 Tummarna upp för den rullen, klart lättare att titta på :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).