Traktorer och processorer

Vilken olja till BM 430?

5 inlägg 14344 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken olja till BM 430?

Pe_Er_79  
#224706 Den lokala återförsäljaren rekomenderar mig en universal olja, som jag i så fall ska använda i hela traktorn, motor, växellåda, hydralik o.s.v. Se länken för en bild på förpackningen: http://i279.photobucket.com/albums/kk14 ... 060009.jpg

Tycker ni att det här verkar bra? Eller finns det något annat alternativ som är bättre?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vilken olja till BM 430?

jmatsson  
#224711 10W-30 går utmärkt att ha till traktorn. Finns fler alternativ.

Användarvisningsbild

Re: Vilken olja till BM 430?

hayabusa 08  
#224718 Kombiolja går utmärkt att andvända i hela traktorn.
Jag har ett fat hemma som jag andvänder nästan till allt. Visserligen ett fat från Agrol men Q8 fungerar nog minst lika bra.

Det som är viktigt när det gäller kombioljor är att OM traktorn har bromsarna i oljebad så måste olja vara en sk STOU-olja.

Nu har Bm 430 torra bromsar och både Q8 och agrols kombioljor är av STOU-typ så det är inga problem men någon av dom.

Q8 T1000
T 1000 _ PDB.pdf


Agrol kombi classic
Kombi Classic.pdf

Avatar Fallback

Re: Vilken olja till BM 430?

rikard_e  
#224731 Tänk bara på att om du kör tex en vedklyv eller annat jobb då motorn jobbar på samma varv länge så kan det bli glasningar i cylinderväggarna av universalolja. Detta är dock ovanligt. Men bra att tänka på

Avatar Fallback

Re: Vilken olja till BM 430?

Pe_Er_79  
#224733
rikard_e skrev:Tänk bara på att om du kör tex en vedklyv eller annat jobb då motorn jobbar på samma varv länge så kan det bli glasningar i cylinderväggarna av universalolja. Detta är dock ovanligt. Men bra att tänka på


Glasningar? Jag kommer att driva en vedprocesor med BMarn..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).