Traktorer och processorer

Funderar på att köpa en Valmet 504

8 inlägg 10202 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Funderar på att köpa en Valmet 504

limeb  
#223140 Finns det någon som har erfarenhet av dessa maskiner? Vad ska man se upp med mm?
Det är en -84 med piggkedjor och ålö quicke 3030 lastare. Är det en bra lastare? Den ska vara i bra skick med ca 3000 timmar men med dåliga däck. Hur mycket kan en sådan vara värd? 8)



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

limeb  
#223288 Ingen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#223292 Men bju 50000 sek,svårare är det inte att få igång pris diskussionen.

Avatar Fallback

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

limeb  
#223342 Utgångspris 80000:- fått ner priset till 75000:- Glömde skriva att det följer med nästan ny snö och jordskopa.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#223343 Min erfarenhet av de är ringa, jag har endast kört en 604 men de är väl rätt så lika?
Om du har provkört den och andra märken i samma prisklass och ändå kan tänka
dig att bjuda på 504an så gör det.
Jag skulle hellre köpa en Ford, MF, Case, IH eller nåt annat med trevligare hytt.

Avatar Fallback

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

limeb  
#224615 Det blev affär iaf. Nu till en fundering. Sitter en spak till höger om förarstolen (lägesreglare) Denna är krokad med en gummistropp som som gått sönder. Om jag nu ska lyfta lastaren eller tilta upp skopan med enspaksreglaget måste jag hålla en hand på lägesreglaget och hålla det bakåt samtidigt som jag med detn andra handen hissar lastaren. Ska det vara en stropp på det här viset som håller spaken bakåt eller ska den egentligen stanna där själv. Enkelt i så fall. bara köpa en ny gummistropp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

Skogshuggarninorr35  
#224616 Går lastarens ventilpaket via traktorns hydrauluttag bak så måste du göra det.
Hade de varit jag skulle ja byggt om så lastaren inte går via hydrauluttagen.

Användarvisningsbild

Re: Funderar på att köpa en Valmet 504

Fiat 4WD  
#224620 Dagens!
Jag har haft en gummistropp på detta vis länge.
fungerar allt men drog så småningom hydrauliken till lastaren och aktivierar ventilerna till skogsvagnen med en gummistropp.

Men som snabbfix går det bra.

Anders

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).