Motorsåg och handhållet

Slängde min hva 550

68 inlägg 25694 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Slängde min hva 550

Rotröta  
#224398 Slängde min Hva 550 och köpte en sthil 261 fan va glad jag är nu :lol: livet leker



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Slängde min hva 550

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224400 Varför slängde du den?

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

TorxE14  
#224413 Slängde du den långt? Är den till salu? :?:

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

axwell  
#224438
Rotröta skrev:Slängde min Hva 550 och köpte en sthil 261 fan va glad jag är nu :lol: livet leker


Menar du att ni gjorde ett "kastbyte" :lol:

Kan tro att säljaren blev nöjd ?

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

boagne  
#224444 ?????

Användarvisningsbild

Re: Slängde min hva 550

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224790 Varför bytte du?

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

Rotröta  
#224982 När jag köpte 550 trodde jag att det va en 2 takt men det visade sig att det va 4 takt, jävla skitsåg .Sthilen går rent och fint och är som en dröm ,har länge kört hva men nu duger dom bara till vedsågning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Slängde min hva 550

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#224984 Klart det är en 2-taktsmotor, var har du fått det där med "fyrtakatare" ifrån?

Användarvisningsbild

Re: Slängde min hva 550

T Landström  
#224988 Vad jag hört ska den känna av om tex luftfiltret börjar bli igensatt och om det är dåligt med soppa i tanken...

Användarvisningsbild

Re: Slängde min hva 550

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225006 Finns ingen idag serietillverkad fyrtakt såg, så vitt jag vet.

Dolmar har en på g, får se om det blir nåt..

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

axwell  
#225008
Rotröta skrev:När jag köpte 550 trodde jag att det va en 2 takt men det visade sig att det va 4 takt, jävla skitsåg


Tror inte att Rotröta menar det i bokstavlig mening, antar att det var karaktären på "antiturbo" pga oren gång.

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225014
Uvskogen skrev:Klart det är en 2-taktsmotor, var har du fått det där med "fyrtakatare" ifrån?

Dom går så dåligt att man kan tro att det är en fyrtaktare och jag kan förstå rotröta har man haft en såg som har varit bra drag i så är 550 en ren besvikelse dom brumar lite sen händer det inget .

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

meknisse  
#225019 Fattar intenting. Har en 550 xpg själv och vet två nära bekanta som också har det. Alla tre är överrens om att det är den bästa såg vi hållt i. Låter som du fått ett måndagsexemplar :surp:

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#225020
meknisse skrev:Fattar intenting. Har en 550 xpg själv och vet två nära bekanta som också har det. Alla tre är överrens om att det är den bästa såg vi hållt i. Låter som du fått ett måndagsexemplar :surp:

Får man fråga vad hade ni för sågar innan det kan vara av intresse.

Avatar Fallback

Re: Slängde min hva 550

meknisse  
#225025 Inte det som är det viktiga egentligen. Men jag har aldrig upplevt att den gått orent/ 4-taktat. Det kanske finns värre sågar men om den går orent är ju något fel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).