tor 09 maj 2013, 16:05#224866
Uvskogen skrev:Säkert så att Kranman och Avesta har högre kvalitet och är mer värda på andrahandsmarknaden. Men fortsätter, kanske med en dåres envishet, påpeka att jag har, och har kört, en XYZ 310 sen 2007. Den har nog jobbat tyngre och slitigare än många andra då jag har en ganska besvärlig skog. Det är intet fel alls på den idag. Visst, det syns ju att den är använd men allt funkar och håller ihop. Alla svetsar och så.
(En XYZ är alltså i praktiken detsamma som en Vahva-Jussi, för några år sedan)
Inte är du någon dåre inte
jag pekar här på nackdelen att Avestakopian är otroligt mycket tyngre än originalet, det som ett exempel bara. Själv gillar jag stödbenen på XYZ, och skulle mycket väl kunna tänka mig den vagnen, du har ju själv bra erfarenhet av support om jag minns rätt ? Att sen priset är, om inte en bråkdel, så i vart fall betydligt mindre, är kanappast någon nackdel. Ser man på grip, vinschar och säkerligen mycket mer, är jag rätt övertygad om att både Kranman och Avesta använder liknande delar som övriga vagntillverkare.