Avverkning (slutavverkning)

Bättre skogshuggare i USA?

122 inlägg 57787 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bättre skogshuggare i USA?

Sti  
#223238 När jag läser dessa trådar blir jag påmind om: ÖSA levererade en 705/260 till Canada. Var aldrig nå problem med den. Ingenting gick sönder, så allt var frid och fröjd. Så upptäckte man att den stod som kapbänk vid avlägget. Man lunnade fram virket med en skidder och 705/260:ian stod bara och kapade längder. "Ekonomiskt och effektivt"?? Ha, ha:)

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Bättre skogshuggare i USA?

machonisti  
#223243
Sti skrev:När jag läser dessa trådar blir jag påmind om: ÖSA levererade en 705/260 till Canada. Var aldrig nå problem med den. Ingenting gick sönder, så allt var frid och fröjd. Så upptäckte man att den stod som kapbänk vid avlägget. Man lunnade fram virket med en skidder och 705/260:ian stod bara och kapade längder. "Ekonomiskt och effektivt"?? Ha, ha:)

Det var väl roligare att på amerikanskt vis vräka fram med skidders än att metodiskt avverka med dåtida ny teknik.
Bränslekostnad är ingenting som behöver beaktas over there man har inte ens skrivit under kyoto.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).