Traktorn i skogen

mjukt i kanterna när det är tjällosning

12 inlägg 4931 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

mjukt i kanterna när det är tjällosning

nyack  
#222556 Det går fort åt helvete när vägrenen är mjuk..



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222564 Hela laggårn står ju på högkant........å telefonstolpen ligger ner, hur kör ni? :shock:

Avatar Fallback

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

jmatsson  
#222565 Hur hamna du du där?

Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

nyack  
#222601 Nån som vet hur man rätar upp bilder på forumet? jag hittade inget bra sätt..

jo annars var det så att jag helt enkelt var för nära diket och då det är tjällossning och väldigt fuktigt så vek sig vägrenen och ekipaget vek ner sig i diket men lyckligtvis inte traktorn..

Får lära mig att köra mer "centrerat" på dåliga vårvägar..

   TS
Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

totte  
#222604
nyack skrev:Nån som vet hur man rätar upp bilder på forumet? jag hittade inget bra sätt..



Du måste räta upp bilden innan du skickar den. Och det räcker ofta inte med att den visas rätt på datorn, där vänds den rätt på skärmen vid visning, men själva bildfilen är fortfarande liggande. Du behöver öppna den i nåt bildprogram, paint eller vad som och rotera den rätt där och spara.

Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222607
lutandevagn.jpg

Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

stegmaster  
#222621 Hur gick det med kolven til stickan(som ligger mot stolpen), klarade den sig?? :surp:

Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

nyack  
#222656 Den verkar ha klarat sig bra. vagnen grävde nog ner sig så pass i asfalten att det aldrig blev värst mycket belastning mot stolpen. Var knapp några märken på stolpen heller.. tur var väl det inte kul att göra hel byn strömlös

   TS
Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

Kse  
#222657 Hellre strömlös än rådlös. :grin:
Hur löste ni situasionen då?

Avatar Fallback

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#222661 Jag gissar att han fällde ut stödbenet och sedan fortsatte färden, max tidspillan var den tiden det tog att´knäppa bilden ;) (+ ev. ett kalsongbyte)

Användarvisningsbild

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

nyack  
#222667 jo jag försökte räta upp det med stödbenet men det orkade inte riktigt. Jag gick till bonden som hade ladugården på bilden och han tog lastaren och puttade lite på det tills dess att stödbenet orkade och sedan bar det vidare. nästa steg blev att ringa vägverket för att laga vägen..

får nog även åka till bonden med en flaska whisky som tack för hjälpen

   TS
Avatar Fallback

Re: mjukt i kanterna när det är tjällosning

zeetorg  
#222673 Tur att du hade varit duktig och spännt fast virket i alla fall.
Det är aldrig roligt med tillbud efter vägen.

Ja en liten whiskyflaska tycker jag att det var värt, det kan ju löna sig till nästa gång du behöver hjälp om inte annat.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).