Motorsåg och handhållet

Långa svärd (delat från Kina-tråden)

310 inlägg 99218 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21929 .404 delning utbytbar topp 1,6 mm spårvidd.

Ja det är ett GB svärd, tror jag gav 1600 för det minns ej om det var ink eller ex moms. Du får en bild till sommaren står innan för trädgårdsmöblen å när den åkt fram skall du få ett kort på det.

by the way, har endast en 3120 nu. den andre såld till en mycket vänlig herre som skulle såga plank.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21942 Jaja..

Har du inga bilder på det innan det kom dit?

Jag brukar bli glad o dela med mig bilder innan det ställs undan..
Det går bra med en halvtaskig bild mellan stolsbenen med. Det behöver inte vara så hemskt fin bild, bara det syns...

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21944 hm.. jo det har du nog rätt i skall se efter i bild arkeivet jag har för mig at tjag har ett där Oscar, min syster son på 1 år, står brevid. annars borde det bli ett med plastmöbler o en topp. om jag vågar öppna dören... ;-)

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#21948 Det ser vi fram emot!

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22100
Mange skrev:Det ser vi fram emot!
:!: :!:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22124 Ja, jag menar naturligtvis att vi ser fram emot en bild på svärdet!

:D

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22217
gossebear skrev:hm.. jo det har du nog rätt i skall se efter i bild arkeivet jag har för mig at tjag har ett där Oscar, min syster son på 1 år, står brevid. annars borde det bli ett med plastmöbler o en topp. om jag vågar öppna dören... ;-)


Du hittade ingen gammal bild på det?

   TS
Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22221
Mange skrev:
gossebear skrev:hm.. jo det har du nog rätt i skall se efter i bild arkeivet jag har för mig at tjag har ett där Oscar, min syster son på 1 år, står brevid. annars borde det bli ett med plastmöbler o en topp. om jag vågar öppna dören... ;-)


Du hittade ingen gammal bild på det?


inte letat ännu, håller på o målar om lägenheten och träffat ny dam :oops: :D :D :D :D så det finns lite annat än sågarna som lockar nu.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22222 Tänker du på denna bild?

Bild

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22223 nix har ett där oscar står jämt min långa svärd på 88''.

Denna bilden ärju på när han lär sig att byt luftfilter, han kan det och han kan trycka in dekompressions ventilen och dra i snöret. Tyvärr har han inte kraften att dra runt cylindern ännu. Han kan dock sätta gasen på underhålls-start gas läget.
under sommaren hoppas jag kunna lära honom att byta kjedja.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22234
gossebear skrev:
Mange skrev:
gossebear skrev:hm.. jo det har du nog rätt i skall se efter i bild arkeivet jag har för mig at tjag har ett där Oscar, min syster son på 1 år, står brevid. annars borde det bli ett med plastmöbler o en topp. om jag vågar öppna dören... ;-)


Du hittade ingen gammal bild på det?


inte letat ännu, håller på o målar om lägenheten och träffat ny dam :oops: :D :D :D :D så det finns lite annat än sågarna som lockar nu.


Aja..


Så lång tid tar det inte att få fram en bild att hon tröttnar...
Du kan väl behöva o längta lite med de få minuter det tar o ta en bild.

Säg till henne att du ska visa den för grabbarna eftersom en sågtokig skåning behöver se den för o sova lungt om nätterna.

   TS
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22236
Mange skrev:Säg till henne att du ska visa den för grabbarna eftersom en sågtokig skåning behöver se den för o sova lungt om nätterna.


Ja, då lär han ju få tid över väldigt snart om man han säger det... 8)
Senast redigerad av Mangan fre 07 mar 2008, 13:56, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
maccall  
#22237
gossebear skrev:
Mange skrev:
gossebear skrev:hm.. jo det har du nog rätt i skall se efter i bild arkeivet jag har för mig at tjag har ett där Oscar, min syster son på 1 år, står brevid. annars borde det bli ett med plastmöbler o en topp. om jag vågar öppna dören... ;-)


Du hittade ingen gammal bild på det?


inte letat ännu, håller på o målar om lägenheten och träffat ny dam :oops: :D :D :D :D så det finns lite annat än sågarna som lockar nu.


Ni går igenom vilken såg som vore lämpligt för henne att skaffa så att ni kan gå ut i skogen och ha lite roligt i stället förstår jag. Mmm, det låter trevligt.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22251 sskall vi ha sex eller skall vi titta på motorsågarna? hm... bra raggnings replik..

Sedan kanske hon vill leka med svärdet. men det lär ju inte bli mer ett par tum.... och det ätnker jag då inte visa bild på! 😈

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22257 Ett par tum behöver jag inget kort på heller, men 88" är en annan sak!

Testade 20" 3/8 i halvtorr Alm idag o det var pexis vad Dolmar 5000 tålde.
Den klarade o hålla skapligt varv, instick, raka skär, men fick lite för mycket o jobba med när fibrerna var som snurrigast. Det är nog helt OK för det har även 372 i samma sits. Lite väl hårt tycker jag det gick så 18" är någ mycket bättre för sågen.

Vågar man prova 24" med??



:shock:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).