Före och efter jobbet

Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

75 inlägg 27312 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ponsse dual  
#21993 Ja lyssnar mest på p3. Kan byta te p4 om hv spelar :D Och en o annan techno skiva kan man ju lyssna på med ifall man e lite trött.

Elmia
Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22067 Va spelar dom?? musik eller???? :lol: eller bara Allan kanske... HV menar jag...
Senast redigerad av The Boxer tor 06 mar 2008, 12:44, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
Ponsse  
#22069 Trodde inte p3 var så poppis som det värkar vara,själv kan det väll vara ibland när man inte får in något annat så händer det väll,men jag har inte hört någon som lyssnar på P1 eller P2 :lol: :roll:

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22097 Brukar lyssna på Rixfm när ja kör traktor eller åkgräsklippare =)
alternativt p3 eller dyligt när den andra inte funkar

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22148 Vad man lyssnar på är nog väldigt åldersrelaterat.
Själv får jag eksem av P3 och reklamradio
P4 går an när det är sport.
P1 gäller i alla lägen!!

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22150 Ståendes med sågen och körandes brukar det var snabba låtar ex, Mötley crue Kik start my hart, same al situation, Run to the hills, iron maiden, Prowler, Poisoner, Raimstein, Rat, lite linkin park metoria osv...

Kör jag grävare eller traktor så föredrar jag att lysna på maskinen och hur den rör sig, tycker man tappar känslan annars lite.

Till o från blir det lokalradio eller liknande för att få uppdatering om läget på vägarna snarast.

Avatar Fallback
Ponsse  
#22154 Vad pratar dom om på P1 blommor och böcker och filmer :lol: men det är precis som du säger att det man lyssnar på är åldersrelaterat.. :wink:

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#22155
Röjkvist skrev:Vad man lyssnar på är nog väldigt åldersrelaterat.
P1 gäller i alla lägen!!


En "åldersrelaterad klassiker" från P1,,,,,,,:wink:

www.sr.se/webbradio/?type=broadcast&Id= ... &IsBlock=1

Användarvisningsbild
Spidde  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22156 Jag växlar rätt så friskt mellan SR p3, p4 och p1 beroende på när.
Behövs det lite energi så åker S.O.A.D eller dylikt på i mp3 spelaren. :shock:
Helt tyst på stereon för att höra på maskinen en stund, fungerar det med.

Avatar Fallback
Ponsse  
#22157 När man börja köra maskin kunde man sitta och höra på surret i motorn,nu pallar man inte det jag blir trött,då är det bättre med radion.. :D

   TS
Användarvisningsbild
kronos  
#22184
Ponsse dual skrev:Ja lyssnar mest på p3. Kan byta te p4 om hv spelar :D Och en o annan techno skiva kan man ju lyssna på med ifall man e lite trött.


Jag håller med p 4 som gäller när det är hv som spelar men även den andra sporten duger bra

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22205 hmm! , jag har då personligen kommit fram till att om man precis är i ett "svårare parti" i sitt arbete , och om det just då är "dynga" / nåt man mest vill se dött 😡 som just då ljuder i radion ? då tenderar det att nästan så att säga växa en slags aggression som slutligen stör "flytet man hade nyss" :? medan man i mycket besvärligare lägen haft en CD / ljudbok på och att "det bara flyter på" jag misstänker att de flesta förstår hur jag menar :wink: (men man vill ju gärna ha P3 / radion på )

Användarvisningsbild
pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22212 Jag lyssnar för det mesta på Adam & Gry (mix megapol) på morgonen. Gillar talböcker, brukar ha komradion på passning så att man får rapporterat allt som händer runt omkring på vägarna, visserligen ur timmerbilsperspektiv sett. Vanliga ämnen: volvo vs scania, poliser med/vid våg :lol:

Avatar Fallback
ROLAND  
#22227 jag har väl blivit gammal, men SR P1 går oftare och oftare i min skogshjälm med radio.
(Jag är alltså inte yrkesarbetande i en maskin) utan sköter min egen skog manuellt.)

Lyssnar man på lunchekot, kvartifemekot, och kvart i sexekot har man nyhetskvoten uppfyllt.

Dessutom studio ett mellan 16 - 17:45. Det är ett bra samhällsprogram.

däremellan går P4 (jag bor så jag kan lyssna på Halland, sjuhärad och jönköping)

Givetvis är sportradion valet när de sänder varje kväll och på övriga tider.

🧠 :shock:

Avatar Fallback
1410an  
#22319 Rix morronzoo till 10,sedan P4 till 13.00 och efter det blir det ljudböcker för hela slanten :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).