Skördare

Finnskogsvalsen på 350

13 inlägg 6642 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Finnskogsvalsen på 350

valmet 901  
#221299 Blev lite glad i fredags då vi montera nya finnskogsvalsar på vårat 350,blev bara nån timmes körning innan det blev helg men vilken skillnad å flerträdshantera,bara rann genom aggr :smile:,Vi tog även deras bukrulle som ska monteras om nån vecka när vi ska in på service.Men det känns lite som att fingrarna kommer slitas fort iom att dom kuggar i lite dåligt ibland,men dom ska väl slitas in lite kanske :?: får se senare hur dom går i slutav mot mense som vi hade tidigare.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Finnskogsvalsen på 350

skogsjan695xl  
#221343 Vad har ni för storlek på era hjulmotorer? Är det på en 901a?

Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

sjohult  
#221401 Hejsan vi har ett 350.1 på en 911.3 som vi också har haft finnskogsvalsar på. Våra valsar höll bara i 400-600 timmar sen var dom bara skrot. så när vi hade haft 4 olika par utav dom så köpte vi mense valsar å dom har funkat mycket bra. Jag tycker ni ska försöka häva köpet å köpa något annat märke utav valsar för ni kommer inte bli nöjda med dom !

Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

valmet 901  
#221419 [quote="skogsjan695xl"]Vad har ni för storlek på era hjulmotorer? Är det på en 901a?[/quote
Det är en 911 å vi har 500cc.

   TS
Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

valmet 901  
#221423 Men det lät inge bra Sjohult :surp: mensevalsarna gick iof ca 3000tim sen stack vulkningen,men sen tyckte jag inte dom va optimal till å köra flerträd med,va det på grund av felkuggning som era blev skrot sjohult?

   TS
Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221433 Jag har kört med finnskogsvalsen på 350 och jag tycker dom går riktigt bra! Att dom skulle vara skrot efter 400-600 timmar är inget jag känner igen. Vet dock att det finns en hel del olika versioner på dom.
Ofta går det sänka valstrycken ganska mycket med bibehållen dragförmåga.

Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

Anton7477  
#221457 Kör med finnskoga fingervalsarna nu med rygghjul. Drar grymt bra riktigt nöjd. Körde mensa innan men de har bara hållet drygt 1 år sen har vulkningarna gått. Vi har kört över 600 med våra finnskoga och de är fortfarande fina :-)

Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

valmet 901  
#221478 Vad menar du med rygghjul?

   TS
Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

Anton7477  
#221479 Har deras rygghjul med. 350 är ju 4 hjulsdrivet. De har ett rygghjul dom är heldubbat drar som faen.

Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

valmet 901  
#221489 Jaha du menar den,jo den fick vi oxå med men har inte monterat den än.Så ni har klarat fingrarna bra på era då? verkar som fingrarna kommer på varandra ganska ofta på våra tycker jag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

Anton7477  
#221492 De kuggar ihop lite i början sen är det precis som de sliter till sig så är det inte så farligt. Är lite Mek dock och montera rygg hjulet men väldigt värt det.

Avatar Fallback

Re: Finnskogsvalsen på 350

sjohult  
#221777 Ja det stämmer de blev skrot utav dom när dom kuggade ihop. Valmets egna fingervalsar funkade mycket bättre dom körde vi 4500 timmar med.

Användarvisningsbild

Re: Finnskogsvalsen på 350

kjetilroeste  
#221807 Jeg hadde finnskogvals på 901.3 og 350. De gikk ca 1500timer før fingrene løsnet i sveisen. De virker litt trange i mellom fingrene, slik at sveisen rett og slett blir slitt ned.
Finnskogvalsene drar vanvittig bra, men synd de ikke holdt bedre.

Nå har jeg kjørt 2700timer på en 901tx med 350.1 og fingervalsene til valmet/komatsu. Disse har begynt å sprekke opp i overgangen mellom selve valsen og fingrene.
Byttet til moipu forrige uke, men savner fingervalsene til valmet. De drar bra, og sentrerer stammen mye bedre enn moipu.

K

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).