Skogsvagn (Huggarvagnar)

Ska jag slå till på Farman?

68 inlägg 32518 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ska jag slå till på Farman?

ss0803  
#220845
elis skrev:Saxat från FTG's hemsida:

"Vårt bolag FTG Baltic, http://www.ftgbaltic.lt ligger utanför Vilnius i Litauen. Här tillverkar vi och marknadsför vi skogsvagnar av varumärket Källefall för den europeiska marknaden. FTG Baltic gör också legomontage till externa kunder."

elis skrev:Tittar man på ftg baltics hemsida och Moheda så ser man snart att väldigt mycket av bl a tillbehör och smådelar är tillverkat i Litauen. Rotatorer, länkage mm är exakt likadana.

Ja det är möjligt att detaljer produceras utomlands men det jag menar är att Mohedas samtliga vagnar och kranar numera svetsas i sverige.

Detta bekräftas också av Maskin & Vision 2010/2 (Lantmännen Maskin):
Maskin & Vision 2010/2

FTG
Användarvisningsbild

Re: Ska jag slå till på Farman?

stegmaster  
#220851 Er det samma med mowi ochså??
Dom hadde ju några budget vagner/kraner dom kallade den "grå linan" som ochså var tilverkad i baltikum, er dessa ochså borte numera?
Minns at jag såg dessa i en katalog för några år tilbaka.
Men egentlig er vel priset en god indikator på om en vagn/kran er tilverkad i Sverige eller inte. :???:

Användarvisningsbild

Re: Ska jag slå till på Farman?

ss0803  
#220853 Ja, samma ska gälla Mowi.

Följande går läsa i högerspalten på deras hemsida:
Svensk kvalitet och beprövad konstruktion

Avatar Fallback

Re: Ska jag slå till på Farman?

Simon.M  
#220980 http://www.blocket.se/goteborg/Huggarva ... ?ca=16&w=3 där har du en bra vagn till skapligt pris

Avatar Fallback

Re: Ska jag slå till på Farman?

henkperz  
#221160 Jaha,bara för att strula till det så slänger jag in en vagn till i leken :wink:

En Nokka Hk2661 kran (6,1m) el on/off paket men en Mv 719 vagn (7,5t) med ramstyrning,
3 bankar och 400 hjul. NY!

Allt detta för 93,900:- Utan inbyte :lol:

Nokka är väl bra grejor?

Denna vagn är det kampanjpris på!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ska jag slå till på Farman?

vetinte  
#221161 Bra att du ser dig om innan du slänger ut pengarna. :grin:
Själv har jag ingen erfarenhet av ovanstående men finns säkert dom som har mer kunskap och erfarenhet här. Hittade denna lite snabbt:
http://www.blocket.se/orebro/Kampanj_No ... 441352.htm

Avatar Fallback

Re: Ska jag slå till på Farman?

henkperz  
#221189 Ja, jag har ingen brådska... Den vagnen är det, fast med lite extra utrustning:)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ska jag slå till på Farman?

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221285
elis skrev:Tittar man på ftg baltics hemsida och Moheda så ser man snart att väldigt mycket av bl a tillbehör och smådelar är tillverkat i Litauen. Rotatorer, länkage mm är exakt likadana.


Just de delar du nämner (om nu länkage är samma som rotatorlänk) är tillverkat av Baltrotors i Lettland.

MVH
Morgan Nordin

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).