Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skal jeg kjøpe Polaris 500??

28 inlägg 16352 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

finskpinne  
#209674 Jo jag vet nog om att det är en hastighetsbegränsning också. Men jag har mycket svårt att se att Polaris skulle ha tillverkat nån modell som inte skulle ha 4-hjulsdrift i backen över huvudtaget!?!? Är det nåt som är sönder på den då eller ska det faktiskt va så? Låter ju osannolikt att dom skulle tillverka en modell med 4-hjulsdrift åt bara ett håll.

Såja, iväg till grannen med dig nu så vi nyfikna själar inte grubblar ihjäl oss!! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

halvproffs  
#209695 Har nu varit till grannen och du har rätt. Grannen var rätt sur på det systemet för han använder sin bla till plogning och då blir den framtung och kommer ingenstans utan att trycka in knappen. Han har inga kedjor.
I min manual står det ingenting om att hålla in knappen på 850-n och den är det 4-hjulsdrift på ändå.
Kan det vara olika på olika modeller? :???:

Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

finskpinne  
#209714 Säkert kan det va olika på olika modeller... Men fråga inte varför. Jag visste om detta bara för att jag råkar känna en som har sålt Polaris...

Avatar Fallback

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

Daggi  
#209851 Jahhh!

Då blei de en splitter ny Polaris 500 efi ho med full pakke med brøyteskjær og heile greia.

Og en enkel tømmervogn uten kran el vinsj til å begynne med.

So nå venter jeg på å få utstyret så jeg kan teste dette :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

halvproffs  
#209858 Grattis! Jag är säker på att du kommer att bli nöjd. Dom är slitstarka. Och bilder kommer sen?

Avatar Fallback

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

Daggi  
#209861 JA, skal legge ut noen bilder etter at jeg har laget til div utstyr på atv og hengeren :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

Redalsrusken  
#209870 JA, skal legge ut noen bilder etter at jeg har laget til div utstyr på atv og hengeren :D

Gratulerer! Du blir helt sikkert veldig fornøyd. Kjører selv en Polaris 800 (09) og er superførnøyd. Ikke vært noen problemer.

Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

vetinte  
#209873
Daggi skrev:Jahhh!

Då blei de en splitter ny Polaris 500 efi ho med full pakke med brøyteskjær og heile greia.

Og en enkel tømmervogn uten kran el vinsj til å begynne med.

So nå venter jeg på å få utstyret så jeg kan teste dette :D


Grattis! :grin: Alltid roligt när folk investerar i nått nyttigt.

Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#209875 Skoj!

Avatar Fallback

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

Daggi  
#210109 Nytt spm:

Hvordan er det med FG godkjendt tyveri lås på polaris 500?

Er det rattlås på denne som er fg godkjendt?

Eller må en ha en ekstern lås på eks hjulet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

Panne79  
#220892
Daggi skrev:Jahhh!

Då blei de en splitter ny Polaris 500 efi ho med full pakke med brøyteskjær og heile greia.

Og en enkel tømmervogn uten kran el vinsj til å begynne med.

So nå venter jeg på å få utstyret så jeg kan teste dette :D


Då är det bara till att gratulera!! :smile: Köpte en begagnad 500 EFi med vagn i fjol och det är ett kanonekipage!! Jag har tagit bort kran och vinch på vagnen. Till det jag använder nu hängde det bara där och skramlade.
Jag hade problem med att övertala min sambo till köpet men hon har sett måååånga fördelar nu. Framför allt får hon lite "lugn och ro" på helgen när jag är ute i skogen... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

anersimyra  
#220904
halvproffs skrev:Grannen köpte en ny polaris 500 för 3år sedan och på den är det inte 4-hjulsdrift på backen!!!! Kolla det!
Både grannen och jag köpte billiga kinavagnar och hans vagn står hjulen i fel vinkel nu (toe out) och min vek sig i draget och blev kobent i boggien.
Köpte en svensk vagn sen som är mycket kraftigare men inte perfekt. Bla. sitter inte stakarna låst på något sätt utan dom ramlade ur vid ojämn väg.
Priserna jag skrev är med moms.
Grannen får se till att läsa manualen :lol:

Avatar Fallback

Re: Skal jeg kjøpe Polaris 500??

palte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#221396
finskpinne skrev:Säkert kan det va olika på olika modeller... Men fråga inte varför. Jag visste om detta bara för att jag råkar känna en som har sålt Polaris...


Svågerns sportsman 700 är bakhjulsdriven vid back om inte knappen hålls in.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).